EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO1163 | Araştırma Yöntemleri ve İstatistik I | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersin Amacı: | Bu ders, tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistiklerin ve bu tekniklerin sosyal bilimler çalışmalarına uygun araştırma yöntemleriyle nasıl kullanıldığı ile ilgili temel bir derleme sunar. Öğrenciler veri setleri ile çalışmayı, bilgisayar uygulamalarını kullanarak nasıl analiz edeceklerini, nasıl araştırma yapacaklarını, araştırma tekniklerini ve birincil araştırmayı anlama becerisine sahip olacaklardır. Dersin üç önemli hedefi vardır. 1. Öğrenciler mevcut çalışmaları değerlendirmeyi öğrenirler. Öğrenciler sınıftaki makaleleri inceleyerek ve analiz ederek bir Araştırma Makale Analizinin verisel olarak nasıl yapıldığını anlarlar. İkinci olarak, öğrenciler pratikte araştırma tasarlamayı öğrenirler. Öğrenciler bu hedefe, birkaç hafta boyunca resmi bir araştırma önerisi yazmak için sınıfta işbirliği içerisinde ulaşabilirler. Üçüncüsü, öğrenciler ihtiyaç değerlendirmesi yapmayı ve programlamayı öğrenirler. Öğrenciler bu amaca sınıf içi ihtiyaç değerlendirmeleri ve program değerlendirmeleri yaparak, veri tabanları oluşturarak, hesaplama istatistiklerini vererek ve bu bilgileri uygulayarak başarırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İstatistik, matematik ve bilgisayar bilgilerini istatistiksel problemlere (Excel, R, Stata, Eviews ve Matlab) uygulamak ve analitik çözümler geliştirmek. 2. Belirsizlik içeren gerçek yaşam problemlerini tanımlamak, modellemek ve çözmek ve sonuçları yorumlamak. 3. Veri toplama tekniğine karar vermek ve deney, gözlem, anket veya simülasyon yoluyla uygulamak. 4. Küçük ve büyük hacimli verileri analiz etmek ve sonuçları yorumlamak. 5. İstatistiksel uygulamalar için gerekli güncel teknikler, bilgisayar donanımı ve yazılımı kullanmak; Gerektiğinde belirli problemler için yazılım programları ve sayısal çözümler geliştirmek. 6. Araştırma önerisi oluşturmak. 7. Akademik araştırma için veri kullanımı. 8. İstatistik bilimindeki güncel gelişmeleri ve yayınları takip etmek, araştırma yapmak, yeniliklere açık olmak ve eleştirel düşünmek. 9. Analitik olarak çözülemeyen istatistiksel sorunlara yönelik hesaplamalı çözümler geliştirmek. 10.Teorik altyapıya sahip olmak ve istatistikte yeni teoriler geliştirmek, teorik ve pratik bilgi arasında ilişki kurmak. |
1-Finans ve iş dünyasında istatistik nasıl kullanılır 2-Numerik veriler için tablo ve grafikler 3-İyi bir grafik hazırlamak için nelere dikkat edilmeli 4-Tanımlayıcı nümerik istatistikler 5-Veri standardizasyonu ve kutu diyagramı 6-Temel olasılık 7. Araştırma nasıl yapılır 8. Araştırma makalesi nasıl oluşturulur, 9.Veriye nasıl ulaşılır ve veri ile nasıl çalışılır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Araştırmaya Genel Bakış | |
2) | Temel Excel Teknikleri | |
3) | Tablolar ve Grafikler | |
4) | Verileri düzenlemek | |
5) | Veri Analizi | |
6) | Tanımlayıcı istatistikler | |
7) | Tanımlayıcı istatistikler | |
8) | Contingency Tables | |
9) | Olasılık tabloları | |
10) | Excel kullanarak rapor hazırlama | |
11) | Excel kullanarak rapor hazırlama | |
12) | Excel kullanarak rapor hazırlama | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Research Methods, Statistics, and Applications, by Kathrynn A. Adams and Eva K. Lawrence. RESEARCH METHODS AND STATISTICS: A CRITICAL THINKING APPROACH, Sherri L. Jackson |
Diğer Kaynaklar: | Research Methods, Statistics, and Applications, by Kathrynn A. Adams and Eva K. Lawrence. RESEARCH METHODS AND STATISTICS: A CRITICAL THINKING APPROACH, Sherri L. Jackson |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 15 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 85 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 199 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 5 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 2 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 1 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 1 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 2 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 3 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 4 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 5 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 5 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 3 |