Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş/Ders Gereksinimleri |
|
2) |
Çizgi Romanların Tarihi |
Sunum Konu 1 |
3) |
Fransız, İtalyan ve Belçikalı Çizgi Romanlar |
Sunum Konu 2 |
4) |
Manga |
Sunum Konu 3 |
5) |
Çizgi Romanlar ve Yaratıcılık |
Sunum Konu 4 |
6) |
Çizgi Roman, Anlatı ve Görsel Anlatı |
Sunum Konu 5 |
7) |
Metinlerarasılık: Sanat, tarih, hafıza ve travma ile Hikayeler İnşa Etmek. Politika, Tutku ve Posthümanizm. |
Sunum Konu 6 |
8) |
Vize |
|
9) |
Sektör ve Koleksiyon Olarak Çizgi Romanlar |
Sunum Konu 7 |
10) |
Çizgi Roman, Toplum ve Kültür |
Sunum Konu 8 |
11) |
Çizgi Roman, Sinema ve Marvel Sinematik Evreni |
Sunum Konu 9 |
12) |
Çizgi Romanlar ve Video Oyunları |
Sunum Konu 10 |
13) |
Türkiye'de Çizgi Roman Kültürü |
Sunum Konu 11 |
13) |
Türkiye'de Çizgi Roman Kültürü |
Sunum Konu 11 |
14) |
Çizgi Roman ve Manga'nın Türkiye'de Yerelleştirilmesi |
Sunum Konu 12
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
4 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
4 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
2 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
2 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
2 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
4 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
1 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
4 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
1 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
1 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
3 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
2 |