İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4744 | Dijital Dönüşümde Değer Yaratmak | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dijitalleşmedeki başarılı çabalar, hem teknolojik hem de yönetimsel perspektifleri akılda tutmalıdır. Teknolojik perspektifler, firmanın bilgi ve iletişim altyapısını tanımlar ve iş süreçlerini dijitalleştirmenin yeni yollarını sağlar. Yönetimsel bakış açısı, yeni organizasyon biçimlerine olanak sağlayarak, işin temelindeki bilgi ortamını değiştirerek, yeni teşvik yapılarına izin vererek ve değer yaratmayı değiştirerek, kuruluşlar içinde ve arasında yeni koordinasyon ve iletişimi kolaylaştırır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler aşağıdaki kazanımları elde edecektir: • IoT, akıllı endüstri (Endüstri 4.0 olarak da bilinir) vb. gibi son derece karmaşık, ileri teknolojilerin neden olduğu dönüşümleri anlamak. • Yöneticiler ve mühendisler için gereksinimler • teknolojik değişimlerin iş avantajlarına dönüştürülmesi ve pazar stratejilerinin formüle edilmesi ve uygulanması • Teknolojiye dayalı bir stratejinin formüle edilmesinin yanı sıra stratejinin pazarda operasyonel hale getirilmesi (pazar ve uygulama bölümlendirmesi, başlangıç için umut verici yollar, erken pilot uygulamaları kurma, iletişimin rolü, laboratuvarlardaki teknik çalışmalar ve laboratuvarlardaki faaliyetler arasındaki etkileşim • Sanal bir organizasyon oluşturmak ve yönetmek ve liderlik ile yönetimin rolü |
Bu ders, işletmelerin teknik ve pazar stratejilerini başarılı bir şekilde dönüştürmek için uğraşması gereken, bu tür dönüşümlerin genellikle başarısız olmasına neden olan organizasyonel ve kültürel yönler de dahil olmak üzere, ana konulara odaklanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Vaka çalışması | |
2) | Tanımlar ve Temel teknolojiler | |
3) | How basic technologies transform value creation (Industry 4.0) | |
4) | Dijital Yetenekler Oluşturma | |
5) | Dijital Yetenekler Oluşturma | |
6) | Liderlik Yeteneklerini Geliştirmek | |
7) | Liderlik Yeteneklerini Geliştirmek | |
8) | Vakayı sunun edin (katılım zorunlu) | |
9) | Ara Sınav haftası (ders yok) | |
10) | Dijital Yetenekleri Uygulamak | |
11) | Stratejik modelleme (1/2) | |
12) | Stratejik modelleme (1/2) | |
13) | Data analysis presentations (mandatory participation) | |
14) | Veri analizi sunumları (katılım zorunlu) |
Ders Notları / Kitaplar: | Further articles or white papers might be distributed by the instructor. |
Diğer Kaynaklar: | Westerman, G. et al. (2014): “Leading Digital: Turning Technology into Business Transformation”, Harvard Business Review Press. Rogers, D.L.: “Digital Transformation Playbook: Rethink Your Business for the Digital Age”, Columbia Business School Publishing. Raskino, M. and Waller, G. (2015): “Digital to the Core: Remastering Leadership for Your Industry, Your Enterprise, and Yourself”, Taylor & Francis. Further articles or white papers might be distributed by the instructor. Andersson, P. et al. (2018): “Managing Digital Transformation”, Stockholm School of Economics Institute for Research. Ustundag, A. and Cevikcan, E. (2018): “Industry 4.0: Managing the Digital Transformation”, Springer. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 35 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 5 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 98 |
Ödevler | 10 | 60 |
Küçük Sınavlar | 4 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü | 238 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |