NMD3913 Visual JournalismBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3913 Görsel Habercilik Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Televizyon ve basılı yayın gazeteciliğine halkın güveni her geçen gün azalmaktadır. Gazeteciliğe güvenin azalmasının pek çok sebebi var. Sosyal medya dedikodu ve komplo teorileriyle yalan haber dağıtıcısına dönüşmüş durumda. Elektronik ve dijital medya için çalışan gazeteciler, hikayelerini daha somut belgeler ve deliller üzerine kurmak zorunda. Sahada çalışan bir televizyon, internet yayıncılığı muhabiri daha çok resim, ses üretmek zorunda. Bu dersin amaçlarından en önemlisi, öğrencilere görsel gazeteciliğin etik değerlerinden taviz vermeden, sade ama sinematografik bir kurgu ile hikaye ve izleyicileri arasında bir bağ kurmayı öğretebilmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Zorlayıcı hikayeleri anlatmak için fotoğrafı, videoyu ve sesi kullanmayı öğrenirler.
2) Görsel gazeteciliğe ilişkin yeni gelişen metod ve teknikleri analiz edebilir ve yansıtabilirler.
3) Görsel gazeteciliğin kuram ve metodolojisini analiz edebilir ve daha modern teknikler için yeni yollar geliştirebilirler.
4) Görsel gazeteciliğin organizasyonlarını ve uygulamalı yönlerini analiz edebilir ve yansıtabilirler.
5) Topladıkları verileri ulusal, uluslararası elektronik ve dijital yayıncılık mecralarında multimedya haberlerine dönüştürebilirler.
6) Haberin görsel unsurlarını analiz edebilir ve etik değerlere bağlı kalarak kurgulayabilirler.

Dersin İçeriği

Bu derste, dijital çağda görsel gazeteciliğin geleceğine odaklanılmaktadır. Dersin kilit konularını görsel gazeteciliğin sahada nasıl uygulandığı ve görsel gazeteciliğin dijital teknolojilerdeki gelişmeler neticesinde karşılaştığı zorluklar ve elde ettiği avantajlar oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Fotoğrafın temel teknik bilgileri
3) Foto Muhabirlik
4) TV Muhabirliği
5) Video Kamera
6) Çerçeve (Kompozisyon)
7) Işık (Dramatik ışık, doğal ışık)
8) Ses / 1. projenin teslimi
9) Kurgu
10) Dijital yayıncılıkta etik
11) Elektronik ve dijital yayıncılığın uluslararası alanda gelişmiş örneklerini inceleme / 2. projenin teslimi
12) Haber görselleştirme tekniği
13) Multimedya haber hazırlama. Öğrencilerin hazırladığı haber ve içerikler üzerine analiz ve tartışmalar
14) Ders konularının özeti, final sınavı için yönlendirmeler ve notlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Visual journalism: Infographics from the world's best newsrooms and designers / edited by Robert Klanten and Anja Kouznetsova ; contributing editor, Javier Errea ; preface, profiles, and caption texts by Javier Errea ; translation from Spanish into English by Steven Tolliver
2) Visual journalism / David Machin ; Lydia Polzer
3) Data Journalism handbook / Jonathan Gray, https://datajournalism.com/read/handbook/one.
4) Televizyon program yapımcılığı : “bir televizyon yapımcısının bilmesi gereken her şey” / Colin Hart ; çev. Vedat Tayyar Erdamar
Diğer Kaynaklar: 1) BBC News Night
2) DW European Journal
3) ARTE Reportage
4) AL JAZEERA ENGLISH People and Power

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 2 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Proje 2 16 32
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. 1
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. 5
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. 2
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. 3
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. 2
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. 4
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. 3
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. 5
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. 3
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. 5