SOC2006 Changes in Contemporary Turkish Society IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC2006 Çağdaş Türk Toplumunda Değişim II Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders, çok partili hayata geçiş sonrası modern Türk toplumunun eleştirel bir değerlendirmesidir. Çok partili hayatın başladığı günden bu yana değişen sosyal dinamikler, iktisadi gelişme sorunları, siyasal düzen ve sınıf ilişkileri analiz edilecektir. Günümüz Türk toplumunun karşı karşıya kaldığı sorunların tanımlanması amaçlarımızdandır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sosyolojik kuramın modern Türk toplumuna nasıl baktığını tanımlamak
2) Modern Türk toplumunda toplumsal değişmeyi analiz etmek
3) Modern Türk toplumunda temel ayrışma başlıklarını değerlendirmek
4) Çağdaş sosyolojik düşüncenin modern Türk toplumunu anlamada nasıl kullanılabileceğini göstermek
5) Modern Türk toplumuna ilişkin farklı yaklaşımları sosyoljik açıdan analiz etmek

Dersin İçeriği

Bu ders, çok partili hayatın başlangıcından günümüze kadar modern Türk toplumunun sosyolojik bir anlayışla analiz etmek için hazırlanmıştır. Türk modernitesi ve tarihsel gelişimini eleştirel bir gözle değerlendirmek temel amaçtır. Bu maksatla seçilmiş okumalarla ve sınıfta yürütülecek tartışmalarla sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümler değerlendirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve ders içeriği
2) 2. Dünya Savaşı sonunda Ekonomi ve Toplum Korkut BORATAV, Türkiye İktisat Tarihi 1908-2002 Roger OWEN and Şevket PAMUK, A History of Middle East Economies in the Twentieth Century
3) Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde Türk ekonomisi Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
4) Çok parti dönemi, popülizm ve demokrasi Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
5) Siyasi değişim ve Demokrat Parti'nin yükselişi Feroz AHMAD, The Making of Modern Turkey
6) Konu tekrarı ve ara sınav
7) Demokrat Parti dönemi Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History Cem Eroğul, Demokrat Parti Tarihi ve İdeolojisi
8) 1960 darbesi ve yenilenme Kurtuluş KAYALI, Ordu ve Siyaset William HALE, Turkish Politics and Military
9) İthal ikameci sanayileşme deneyimi Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
10) 70'lerde siyasi ve sosyal dönüşüm Ümit CİZRE, AP-Ordu İlişkileri Tanel DEMİREL, Adalet Partisi
11) Konu tekrarı ve ara sınav
12) 1980 darbesi ve askeri yönetim Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
13) Özal'ın yükselişi, islami politikalar ve milliyetçilik Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
14) 90'larda şiddet ve Kürt sorunu Ödev teslimi Mesut YEĞEN, Devlet Söyleminde Kürt Sorunu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.