Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve ders içeriği |
|
2) |
2. Dünya Savaşı sonunda Ekonomi ve Toplum |
Korkut BORATAV, Türkiye İktisat Tarihi 1908-2002
Roger OWEN and Şevket PAMUK, A History of Middle East Economies in the Twentieth Century
|
3) |
Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde Türk ekonomisi |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
4) |
Çok parti dönemi, popülizm ve demokrasi |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
5) |
Siyasi değişim ve Demokrat Parti'nin yükselişi |
Feroz AHMAD, The Making of Modern Turkey |
6) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
7) |
Demokrat Parti dönemi |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
Cem Eroğul, Demokrat Parti Tarihi ve İdeolojisi
|
8) |
1960 darbesi ve yenilenme |
Kurtuluş KAYALI, Ordu ve Siyaset
William HALE, Turkish Politics and Military
|
9) |
İthal ikameci sanayileşme deneyimi |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
10) |
70'lerde siyasi ve sosyal dönüşüm |
Ümit CİZRE, AP-Ordu İlişkileri
Tanel DEMİREL, Adalet Partisi
|
11) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
12) |
1980 darbesi ve askeri yönetim |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
13) |
Özal'ın yükselişi, islami politikalar ve milliyetçilik |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History |
14) |
90'larda şiddet ve Kürt sorunu
Ödev teslimi |
Mesut YEĞEN, Devlet Söyleminde Kürt Sorunu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|