SOC1008 Introduction to Sociology IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC1008 Sosyolojiye Giriş II Bahar 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders SOC 1007nin bir devamıdır bu bağlamda SOC 1007de de olduğu gibi sosyal yapılar ve olaylar politik, sosyal ve ekonomik fenomenler, sosyal güçler ve grup ilişklilerine bakılarak açıklanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

1)Toplumların insanları ve insanların toplumları nasıl şekillendirdiğini öğrenmeyi hedefler.
2)Üç ana sosyoloji perspektifini öğrenmek ve günlük hayatımıza adapte edebilmek.
3)Sosyolojik perspektifleri günlük olaylara uygulayarak anlamayı hedefler. .
4)Ekonomik eşitsizliklere güncel ve kapsamlı açıklamalar getirmeyi hedefler.
5)Sosyal teoriler ile güncel olayları ilişkilendirmeyi hedefler.

Dersin İçeriği

Bu derste sosyal yapılar politik, sosyal ve ekonomik fenomenler, sosyal güçler ve grup ilişklilerine bakarak açıklanacaktır Bu bağlamda bu dersin amacı sosyal teoriler ile güncel olayları ilişkilendirmeyi öğretmektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve SOC 1007nin finalinin üzerinden geçmek
2) Gruplar ve organizasyonlar Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
3) Mikro sosyoloji Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
4) Tabakalaşma ve Yaş Çocuk sosyolojisi Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
5) Tabakalaşma ve Yaş yaşlılık sosyolojisi Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
6) Konu tekrarı ve ara sınav
7) Tabakalaşma ve sosyal ayrımcılık Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
8) Sosyal değişim Güç ve yönetim Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
9) Değişim Sosyal hareketler Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
10) Sosyal eşitsizliği yasallaştırmak Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
11) Konu tekrarı ve ara sınav
12) Sağlık ve ilaç ve iyilik hali Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
13) Sağlık ve ilaç ve iyilik hali Kadınları hasta eden ne? Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
14) Sosyal değişim ve çevre Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sociology, Richard T. Schaefer, 13th Edition, McGraw- Hill International Edition
Diğer Kaynaklar: MH CAMPUS - connect.mheducation.com

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 3
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. 3
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. 5
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. 4
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. 2
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. 4