GEP0319 Sivil Havacılık Tarihi ve Amatör HavacılıkBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0319 Sivil Havacılık Tarihi ve Amatör Havacılık Bahar 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TÜZÜN TOLGA İNAN
Dersin Amacı: Bu eğitim ileri düzeydedir ve havacılık güvenliğinin tüm yönlerini yönetim ve üst yönetim perspektifinden kapsamayı amaçlamaktadır. Terörizm, sabotaj, doğrudan ve dolaylı tehditler, modern kölelik / insan ticareti, siber güvenlik ve bilgi güvenliği gibi güncel konuları içerecektir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sivil Havacılık Güvenliği Manzarası, Sözleşmeler, Düzenlemeler ve Standartlar
2. Uluslararası Havacılık Güvenliği ve Güvenliği Planlama Çerçevelerinin İlkeleri
3. Havaalanlarında Kolluk, Polislik ve Güvenlik İşlevleri
4. Güvenlik Riski Yönetim Metodolojileri5. Durumsal Farkındalık
5. Güvenlik Denetim Planlaması, Uygulaması ve Değerlendirmesi
6. Güvenlik Yönetim Sistemleri (SeMS)
7. Güvenlik Teknolojisi ve Trendleri
8. Bilgi Güvenliği, Havacılık Siber Güvenliği, Havacılık ve Modern Kölelik
9. Kalabalıkların ve Problemli Yolcuların Yönetimi, İnsan Faktörleri ve Güvenlik Sonuçları, Kritik olaylar için liderlik stratejileri

Dersin İçeriği

Amatör havacılığın temelleri
Amatör havacılığın türleri
Genel anlatımla sivil havacılık tarihi
Sivil havacılıkta önde gelen kuruluşlar
İnsan performansını etkileyen faktörler
İnsan performansında etkili olan bireysel
farklılıklar
İnsan faktörlerinde etkili olan örgütsel faktörler
Ara Sınavlar
Havacılıkta İletişim Esasları
Takım Çalışması
1903 ile 1944 yılları arası Sivil Havacılık
Tarihi
1944'den Günümüze Sivil Havacılık Tarihi
Örnek olay inceleme
Örnek olay inceleme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Godara, V. (Ed.). (2010). Strategic Pervasive Computing Applications: Emerging Trends: Emerging Trends. IGI Global.
Abu-Taieh, E. M., El-Sheikh, A. A., & Jafari, M. (2012). Technology Engineering and Management in Aviation: Advancements and Discoveries. Information Science Reference.
Dawson, M., Eltayeb, M., & Omar, M. (Eds.). (2016). Security solutions for hyperconnectivity and the Internet of things. IGI Global.
Security in the Year 2000 and Beyond. ETC Publications, 1987.
Diğer Kaynaklar: Godara, V. (Ed.). (2010). Strategic Pervasive Computing Applications: Emerging Trends: Emerging Trends. IGI Global.
Abu-Taieh, E. M., El-Sheikh, A. A., & Jafari, M. (2012). Technology Engineering and Management in Aviation: Advancements and Discoveries. Information Science Reference.
Dawson, M., Eltayeb, M., & Omar, M. (Eds.). (2016). Security solutions for hyperconnectivity and the Internet of things. IGI Global.
Security in the Year 2000 and Beyond. ETC Publications, 1987.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 5 50
Sunum / Seminer 3 6 18
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek
13) Tasarım sürecini, bireysel ve ekip olarak planlayabilmek, yönetebilmek ve yürütebilmek