ISL5073 İş Süreçlerinin AnaliziBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5073 İş Süreçlerinin Analizi Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. SELİM ZAİM
Opsiyonel Program Bileşenleri: - Süreç yönetimi ve geleneksel bilgi yönetim modellerindeki değişiklikler
Dersin Amacı: Bu dersle, iş süreçlerinin analizine ilişkin temel bileşenlerin açıklanması, genel anlamda iş süreçleri, fonksiyonel yapılanma ve süreçler, yeniden yapılanma, süreç ölçümü, analiz teknikleri, iyileştirilme, bilişim teknolojilerinin iş süreçlerindeki yeri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Süreç kavramı ve bakış açısı edinme
- Süreçleri analiz edip iyileştirmeye yönelik verileri belirleme
- Süreç modelleme ve analizinde organizasyon ve yönetim modellerinin ilişkisi ve önemini kavrama
- Süreç modelleme ve yönetimine yönelik bilgi teknolojileri araçları kullanma

Dersin İçeriği

- İş süreçleri (=süreçler), analiz ve modelleme temel kavramlar
- Geleneksel organizasyon yapılarından süreç organizasyona geçiş
- Süreçlerin tanımlanması ve çerçevesi, süreç teorisi ve patternler
- Süreç modelleme teknik ve standartları
- Süreç iyileştirme ve simülasyon
- Süreç modelleme ve analiz yazılım aracı (demo ve problem çözümü)
- Süreç modelleme ve analizinden kurumsal mimariye geçiş
- Süreç yönetim sistemleri ve bilgi teknolojilerinin süreç yönetimindeki yeri
- Süreç yönetim projeleri ve proje yönetimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş süreçleri (=süreçler), analiz ve modelleme temel kavramlar Geleneksel organizasyon yapılarından süreç organizasyona geçiş
2) Süreçlerin tanımlanması ve çerçevesi, süreç teorisi ve patternler
3) Süreçlerin tanımlanması ve çerçevesi, süreç teorisi ve patternler
4) Süreç modelleme teknik ve standartları
5) Süreç iyileştirme ve simülasyon
6) Süreç modelleme ve analiz yazılım aracı (demo ve problem çözümü)
7) Süreç modelleme ve analizinden kurumsal mimariye geçiş
8) Ara sınav
8) Değerlendirme ve problem çözümü
10) Süreç yönetimi ve geleneksel bilgi yönetim modellerindeki değişiklikler
11) Süreç yönetim sistemleri ve bilgi teknolojilerinin süreç yönetimindeki yeri
12) Süreç yönetim projeleri ve proje yönetimi
13) Proje sunumları ve problem çözümü
14) Proje sunumları ve problem çözümü

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders kitabı kullanılmadı, ders notları yayınlandı.
Diğer Kaynaklar: 1. Havey Michael, “Essential Business Process Modeling”, O’Reilly, 2005.
2. Draheim Dirk, ”Business Process Technology ”, Springer, 2010.
3. Sharp Alec, “Workflow Modeling”, Artech House Publishers, 2001.
4. Weske Mathias, “Business Process Management”, Springer, 2007.
5. Association of Business Process Management Professional, “Guide to the BPM Common Body of Knowledge – BPM CBOK”, V2 2nd Release, 2009.
6. Lankhorst Marc, “Enterprise Architecture at Work”, Springer, 2009.
7. Andersen Bjørn, “Business Process Improvement Toolbox”, ASQ Quality Press, 2007.
8. Madison Don, “Process Mapping, Improvement and Management”, Paton Press, 2005.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Ödev 3 % 5
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 10 10
Ödevler 3 5 15
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 71

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 5
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 4
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 5
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 5
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 5
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 3
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 5
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme 4
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 5