CHE1062 Organic ChemistryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CHE1062 Organik Kimya Bahar 2 0 2 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. BESTENUR YALÇIN
Dersin Amacı: Organik kimya alanındaki bu ders, öğrencilere organik bileşiklerin yapıları, elde edilmeleri, fiziksel ve kimyasal özellikleri hakkında temel bilgi vererek, temel organik fonksiyonel grupları ve bu grupların dahil olduğu temel reaksiyonları mekanizmaları ile birlikte tanıtır. Organik kimya kavram ve kapsamını anlama olanağı sağlayan bu ders aynı zamanda, alifatik doymuş ve doymamış yapılar ile, halkalı ve düz zincirli hidrokarbonların, alkil halojenürlerin, alkollerin, basit aminlerin, amidlerin, karboksilli asitlerin, aldehit ve ketonların isimlendirilmesi ile ilişkili kuralları öğretmeyi de amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
- organik bileşikleri sınıflandırabilecek
- alifatik hidrokarbonlar, alkil halojenürleri alkoller, aminler, eterler, aldehitler, ketonlar ile karboksilli asitler ve türevlerini isimlendirebilecek
- reaksiyon mekanizmalarını öğrenme hususunda gerekli önbilgilere sahip olacaklardır.

Dersin İçeriği

Alifatik hidrokarbonlar, stereokimya, alkoller ve alkil halojenürler, yer değiştirme ve katılma reaksiyonları, aromatik bileşikler, organometalik bileşikler, aldehitler ve ketonlar, karboksilli asitler ve türevleri, aminler, fenoller, karbonhidratlar, amino asitler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Karbon bileşikleri ve kimyasal bağlar. Formal yük kavramı ve Lewis yapılarının yazılması.
2) Karbon bileşiklerinin sınıflandırılması ve organik bileşiklerdeki temel fonksiyonel grupların kısaca tanıtılması.
3) Karbon bileşiklerinin sınıflandırılması ve organik bileşiklerdeki temel fonksiyonel grupların kısaca tanıtılması. (devam) 2. Hafta konuları
4) IUPAC adlandırma sistematiği. Alkanların genel özellikleri ve sınıflandırılmaları. Düz zincirli alkanlar. 3. Hafta ders notları
5) Tek ve çok halkalı alkanların özellikleri, adlandırılmaları. Alkenlerin genel özellikleri. 4. Hafta ders notları
6) Düz zincirli ve halkalı alkenlerin adlandırılmaları. Alkinler ve alkollerin adlandırılmaları. 5. Hafta ders notları
7) Organik bileşiklerde izomerizm. Zincir, konum ve fonksiyonel grup izomerliği. Genel tekrar
8) Stereoizomerizm. R-S sistemi, optik aktivite ve kirallik. 7. Hafta ders notları
9) Konu tekrarı
10) Aminler ve amidler. Özellikleri, adlandırılmaları ve reaksiyonları. 2. ve 3. Hafta ders notları
11) Alkoller ve eterler. Özellikleri, adlandırılmaları ve reaksiyonları. 2. ve 3. Hafta ders notları
12) Aldehitler ve ketonlar. Özellikleri, adlandırılmaları ve reaksiyonları. 2. ve 3. Hafta ders notları
13) Karboksilli asitler. Özellikleri, adlandırılmaları ve reaksiyonları. 2. ve 3. Hafta ders notları
14) Konu tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Solomons, T. G., & Fryhle, C. B. Organic Chemistry John Wiley&Sons. Inc.
Diğer Kaynaklar: Tüm Organik Kimya kitapları / All Organic Chemistry Books

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 72
Küçük Sınavlar 10 10
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 2
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 2
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. 3
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. 3
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 3
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 3
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 4
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 5
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 5
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 4