COP4223 ISS- Hightech Application at Living Space ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4223 ISS- Tesis Yönetiminde İleri Teknoloji Uygulamaları Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: B.A
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin geleneksel Tesis Yönetimi uygulamaları ile gelecekteki Tesis Yönetimi anlayışı arasındaki farkları gözlemleyerek proaktif çözümler bulmalarını, Tesis Yönetimi'nin gelecekteki anlayışını adapte etmelerini ve gelecekte bu organizasyonda çalışmasını sağlayacak yeterlilikleri kazanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tesis ve Hizmet Yönetimi ile ilgili genel bakış açısını anlayabilirler
2) Satış ve müşteri beklentileri hakkında bir bakış açısı anlayabilirler
3) İş, işgücü ve işyerleri hakkında gelecekte neler olacağını anlayabilirler
5) Çalışma alanlarının yönetiminde gelişen teknolojinin müşteri beklentilerine cevap verebilmesi için yenilik fikirleri tartışılabilir
6) Müşteri memnuniyetinin nasıl ölçüleceğini ve nasıl takip edileceğini geliştirebilirler.

Dersin İçeriği

Çalışma alanlarının yönetimindeki genel eğilimler ve tüm büyük hizmet gruplarına genel bir bakış, habitatların yönetimindeki süreçleri destekler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşin, İşgücünün ve İşyerinin Geleceği Tesis Yönetimi Endüstrisinin Geleceği
2) İşin Geleceği
3) İş Gücünün Geleceği ve İş Yeri
4) Tesis Yönetiminin Geleceği
5) Hizmet Yönetiminin Geleceği (genel)
6) FM Endüstrisinde Güvenlik Hizmetlerinde İnovasyon ve Rolü
7) FM Endüstrisinde İkram Hizmetlerinde Yenilik ve Rolü
8) Temizlik Hizmetlerinde İnovasyon ve Rolü FM Industry
9) Sürdürülebilirliğin Geleceği Çevre Tesis Sektöründe Enerji Yönetimi
10) FM endüstrisinde İK'nın İş ve İşgücü Yönetimindeki Rolü Nedir?
11) Bir Satış Yöntemi: Müşteriler için Değer Önerisi (vaka çalışması)
12) FM Endüstrisinde Müşteri Deneyimi (TEORİK)
13) FM Endüstrisinde Müşteri Deneyimi (Pratik)
14) İş, İşyeri ve İş Gücünün Geleceğini Yönlendiren Temel Unsurlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ISS White Book, Service Futures Blog Yazıları ve makaleler
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 4
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek 5
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak 2
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 2
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek 1
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek 2
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak 5
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek 5
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek 3
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak 3
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek 4
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 3
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak 4
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak 3
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek 4