Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sanal gerçeklik kavramı |
|
1) |
Robot yardımlı sanal gerçeklik uygulamaları |
|
2) |
Rehabilitasyon ve sanal gerçeklik |
|
4) |
Nörolojik hastalıklarda sanal gerçeklik uygulamaları (Multiple Skleroz, Parkinson) |
|
5) |
İnmede sanal gerçeklik uygulamaları |
|
6) |
Kognitif bozukluklarda sanal gerçeklik uygulamaları (Demans, Alzheimer) |
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Üst ektremitede sanal gerçeklik uygulamaları |
|
9) |
Kardiyak rehabilitasyonda sanal gerçeklik yaklaşımları |
|
10) |
Pediatrik hastalıklarda sanal gerçeklik uygulamaları (serebral palsi, otizm ve dikkat aktivite eksikliği) |
|
11) |
Çocuklarda fiziksel aktivite sanal gerçeklik uygulamaları |
|
12) |
Yaşlılarda fiziksel aktivte ve sanal gerçeklik uygulamaları |
|
13) |
Sanal gerçeklik uygulamalarının avantaj ve dezavantajları |
|
14) |
Sanal gerçeklik uygulamaların geliştirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
|
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
|
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
|