COP3815 Tıbbi Cihaz ve Yasal Düzenlemeleri ve SüreçleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP3815 Tıbbi Cihaz ve Yasal Düzenlemeleri ve Süreçleri Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: Öğrenciye; ilaç ve tıbbi cihazlar, Onkoloji, Nefroloji gibi alanlarda hastanın yaşam kalitesine ve hasta bakımına odaklı ürünler, bunların tümünü üreten ulusal ve uluslararası şirketler, Türkiye'de pazarın dinamikleri, tüm iç ve dış müşterilerle ilişkilerin yönetimi konusunda bilgi kazandırmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İlaç, tıbbi ürün ve cihaz dünyasının temel bileşenleri ve öncelikleri konusunda fikir sahibi olabilme
2) Onkoloji, Nefroloji gibi alanlarda hastanın yaşam kalitesine ve hasta bakımına odaklı ürünleri bilme
3) Sorumluluk alanları ve departmanlar arası işbirliğinin önemini kavrayabilme
4) Endüstri ve Sağlık Bakanlığı/SGK ortak çalışma alanları ve regülasyonların etkisini anlayabilme
5) Medikal dernekler ve fikir liderleriyle ilişkilerin yönetimi ve ortak projelerin organizasyonu hakkında fikir sahibi olabilme
6) İlaç, tıbbi ürün ve cihaz sektöründe hangi görevlerde ne tür yetkinliklerin gerektiğini kavrayabilme
7) Konulara farklı açılardan bakabilme, multidisipliner düşünebilme ve stratejik çözüm bulabilme

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı
2) Yeni bir tıbbi ürün, cihaz ve ilacın keşfi Onkoloji, Nefroloji gibi alanlarda hastanın yaşam kalitesine ve hasta bakımına odaklı ürünlerin tanıtımı ve geliştirilme süreçleri Onkoloji ve Nefroloji hastalarında beslenme, günlük yaşamın devamlılığı gibi konular araştırmaları nasıl etkiliyor?
3) İlaç, tıbbi ürün ve cihaz dünyasına öncülük yapmak ve fikir liderlerinin yönetimi
4) İlaç, Tıbbi ürün ve Cihaz dünyasında pazarlama ve marka yönetimi
5) Tedaviye erişimde sağlık politikaları ve sağlık ekonomisinin önemi
6) Yüksek performans etkili satış ekiplerinin kurulması ve yönetimi
7) "Tıbbi Cihaz alırken satın alma kriterleri Tıbbı cihazların yaşam ömürleri İşletme maliyetlerinin cihazın satın alınma kararına etkisi "
8) Ara Sınav
9) Başarılı ürün yönetiminde lojistik ve müşteri operasyonlarının önemi. Tedaviye erişimde lojistik sürecin önemi ve aşamaları
10) İlaç ve Tıbbi cihaz operasyonlarında kalitenin/güvenliğin önemi ve iş sonuçlarına etkisi. Beşeri Tıbbi Ürün (İlaç) ve Tıbbi Cihaz ürünleri neden regülasyona tabidir? Ruhsatlandırma süreçleri neleri kapsar?
11) Finansal planlama nasıl yapılır ve yatırım kararı alınırken dikkat edilecek noktalar
12) Sektörde lider olan bir şirkete yetenek kazandırılması, eldeki yeteneklerin tutulması ve şirket içi kişisel gelişim programları
13) Zorlu bir ortamda bir işletmeyi başarılı yönetmenin kuralları (Genel Müdür ile söyleşi)
14) Dersin Değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: http://istanbultip.istanbul.edu.tr/wp-content/uploads/2015/02/6.I%CC%87lac%CC%A7-endu%CC%88strisinde-Ar-GE.pdf https://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/EY-the-changing-role-of-the-cfo/$FILE/EY-the-changing-role-of-the-cfo.pdf http://www.jasstudies.com/Makaleler/925445489_9-Yrd.%20Doç.%20Dr.%20Erkan%20Tabancalı%20-%20Arş.%20Gör.%20Mithat%20KORUMAZ.pdf https://www.slideshare.net/HakanSelahi/yetenek-ynetm http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/07/20150703-2.htm http://www.edchreturkey-eu.coe.int/Source/Resources/Trainingset/Module13_Team_Building_tr.pdf https://www.titck.saglik.gov.tr/PortalAdmin/Uploads/UnitPageAttachment/K1ckbWKP.pdf

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.