ANI4111 Graduation Film Pre-ProductionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANI4111 Mezuniyet Filmi Ön-Hazırlık Güz 2 4 4 13

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere mezuniyet filmi projelerini etkili bir şekilde kavramsallaştırmaları, planlamaları ve hazırlamaları için gerekli becerileri, bilgiyi ve yaratıcı zihniyeti kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Senaryo yazımı, karakter tasarımı, storyboard hazırlama ve animatik gibi animasyon ön üretim sürecinin temel bileşenlerini tanımlayabilir.
Hikâye yapısı, görsel anlatım ve duygusal etkileşim arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
Senaryo, storyboard ve konsept sanat gibi profesyonel düzeyde ön üretim materyalleri oluşturmak için sektör standartlarındaki yazılım ve araçları kullanabilir.
Mevcut animasyon filmlerinin ön üretim unsurlarını inceleyerek en iyi uygulamaları ve yenilikçi yaklaşımları belirleyebilir.
Kendi ön üretim çalışmalarını ve diğer öğrencilerin çalışmalarını, tutarlılık, özgünlük ve uygulanabilirlik açısından değerlendirebilir.
Mezuniyet filmi projesi için tamamlanmış bir senaryo, karakter tasarımları, storyboard, animatik ve üretim planını içeren kapsamlı bir ön üretim paketi hazırlayabilir ve sunabilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilere mezuniyet filmi projelerini tasarlamak, planlamak ve üretmek için gerekli becerileri kazandırmayı hedefler. Öğrenciler, film projelerinin kavramsal tasarımından yapım aşamalarına kadar olan süreçte yaratıcı çözüm yolları geliştirerek, projelerini hazırlama konusunda pratik deneyim kazanacaklardır.

Öğretme Yöntemleri:
Ders anlatımı, bireysel proje çalışmaları, grup tartışmaları, senaryo geliştirme çalışmaları, eleştirel geri bildirim, atölye çalışmaları ve rehberli proje geliştirme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 5 65
Uygulama 13 5 65
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 13 5 65
Proje 1 25 25
Ödevler 13 5 65
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 334

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. 5
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. 4
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. 4
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. 4
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. 5
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. 5
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. 5
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. 3
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 4
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. 3
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. 5
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. 5