Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Karakter tasarım ve form arasındaki ilişki, tasarımı basit şekiller kullanarak biçimlendirmeye odaklanmayı, form tasarımı nasıl etkiler? |
|
2) |
Silüetin karakter tasarımındaki önemi: anlaşılabilir silüetlerin tasarımda ve karakter pozlamada işlevselliğini algılama |
|
3) |
Şekiller ve silüetlerin özgün-kuvvetli karakterler Sunum konusu 1 1 numaralı yazılı ödevi hazırlık yaratmadaki önemi. |
|
4) |
Bir karakterin yüzüne kişisel kimlik kazandırma. |
|
5) |
Birbirinden farklı karakter çalışmaları yaparak bunları hikayenin içerisine yerleştirmek |
|
6) |
Tasarımcı olarak birbirinden farklı projelere özgün tarz ve tasarımlar oluşturacak esnekliği kazanmayı amaçlayan eskizler yapmak |
|
7) |
Basit şekilleri kullanarak bir hayvan tasarlamak. |
|
8) |
Karakter turn around nedir, karakter tasarımında neden önemlidir, üretim için tasarımda nasıl uygulanır? |
|
9) |
Maket heykel için hazırlık çalışmaları, gerekli gereçlerin öğrenilmesi |
|
10) |
Karakter için tel iskeletin ve desteklerin hazırlanması |
|
11) |
Ana hatları oluşturma, genel formu yakalama çalışmaları |
|
12) |
Modeli tamamlama ve detaylandırma aşamasına hazır hale getirme |
|
13) |
Son detayları ekleme ve heykeli pişirme aşamasına hazırlama |
|
14) |
Boyama ve katmanlaştırma aşaması. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
4 |
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
4 |
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
2 |
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
2 |
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
2 |
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
1 |
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
1 |
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
1 |
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
1 |