ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ANI2101 | Hikaye Anlatma ve Anlatı Araçları | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere görsel öykü anlatımının temellerini ve sinematik dünyayla öykünün nasıl ilişkili olduğunu tanıtmayı amaçlamaktadır. Konular arasında film terminolojisi, zihinsel görselleştirme, bir öykü arkının temel yapısı, karakter arka planı, arketipler ve sözlü gelenekler ve film grameri bulunur. Öyküden başlayarak, film gramerinin öğelerinin kullanımını birlikte inceleyerek, dersin sonunda görsel bir öykü anlatısının tüm öğeleri üzerinde düşünmeyi, araştırmayı ve bunları kullanarak bir anlatıya hazırlık dosyası oluşturmayı hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hikaye anlatıcılığının temel kavramlarını ve terminolojisini görsel hikaye anlatıcılığı özelinde öğrenir. 2. Farklı hikaye anlatıcılığı yöntemleri ile karşılaşırLorem ipsum 3. Hikaye arkı, karakter ve çatışma kavramlarını kullanmayı öğrenir. 4. Mitoloji, psikoloji, sözlü anlatım geleneği, çizgi roman, masal ve filmleri analiz ederek hikaye ve karakter gelişimini analiz etmeyi öğrenir.Lorem ipsum 5. Layout, kompozisyon, ritim, sinematografi, kurgu, renk analizi ile öğrendiklerini görsel bir hikaye reeline çevirerek uygular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ANI 2101 Dersine giriş | |
2) | Hikaye anlatımı; sözlü gelenek, masallar, çocuk edebiyatı ve mitlerde hikaye | |
3) | Hikaye anlatımı; hikaye ve karakter arkına giriş | |
4) | Çizgi roman üzerinden görsel sekanslar oluşturmak; hikayeyi oluşturmak | |
5) | Sinemasal biçim | |
6) | Karakter oluşturmak ve görselleştirmek | |
7) | Hikayeciliğe yapısal yaklaşımlar :Mis-En-Scene | |
8) | Hikayeciliğe yapısal yaklaşımlar 2 / aksiyon vs diyalog / karakter vs plot | |
9) | Görsel devamlılık; kurguya giriş | |
10) | Görsel hikaye sekanslarında yapım tasarımı | |
11) | Görsel hikaye sekanslarında renk ve sinematografi | |
12) | Sahne analizleri | |
13) | Final Proje Sunumları | |
14) | Final Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. 99 Ways to Tell a Story: Exercises in Style, Matt Madden, Jonathan Cape 2006. 2. Layout and Composition for Animation, Ed Gehrtner, Focal Press Elsevier, 2010. 3. Directing the Story, Francis Glebas, Focal Press Elsevier, 2009. 4. The Hero With A Thousand Faces, Joseph Campbell, New World Library, 2008. 5. Film Art An Introduction, David Bordwell and Kristin Thompson, McGraw-Hill Education, 2012. 6. Theory of Comics and Sequential Art, Eisner Will, Will Eisner Instructional Books, 2008. 7. Story: Style, Structure, Substance, and the Principles of Screenwriting, Robert McKee, Harper Collins, 2010. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Ödev | 5 | % 45 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | 3 |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | 2 |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | 5 |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | 4 |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | 2 |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | 1 |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | 1 |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 1 |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | 4 |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | 3 |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. | 1 |