ANI1501 Introduction to Digital Art IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANI1501 Dijital Sanata Giriş I Güz 2 2 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Bu dersin tasarlanma amacı, öğrencilere film, dizi, animasyon, bilgisayar oyunları sektöründe, yaratıcı tasarım ekibinde çalışabilmeleri için gereken becerilerin ve felsefesinin öğretilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. 3 boyutlu modelleme için gerekli olan, 2 boyutlu karakter tasarlayabilme ve çok açılı tasarım planlanlaması beceresine sahip olabilecekler.
2. Animasyon üretim ihtiyaçlarını karşılayabilecek konsept tasarım bilgisine sahip olacaklar
3. 2 boyutlu tasarımları 3 boyutlu ortama aktarabilecekler
4. 3 boyutlu modelleri heykel teknikleriyle detaylandırma,renklendirme,poza sokma ve görselleştirme prensiplerine hakim olacaklar
5. Farklı türdeki boyutlandırma teekniklerini analiz edebilecekler
6. 3boyutlu üretim için gerekli olan insan ve hayvan kas sistemlerinin çalışma prensiplerini anlayacaklareleştirel olarak kendi ve başkalarının yaratıcı işlerine yaklaşma
7. Işığın mimarı ve peyzaj üzerindeki etkisini kavrarlar.

Dersin İçeriği

Sektörde kullanılan en yeni teknikler, materyaller ve profesyonel ipuçları ele alınacaktır. Profesyonel fikir ve görsel geliştirme yöntemleri üzerinde durulacak, öğrenciler karakterler, hayali yaratıklar, düş dünyalarında yaşattıkları bilinmezlikleri yaratacaklar, sonrasında bunları farklı programlar aracılığıyla renklendirecek ve görsel hale dönüştüreceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konuya giriş: 2 boyutlu tasarım ve 3 boyutlu yaratım süreci nedir?
2) 2 boyutlu tasarımın gelişim sürecinin açıklanması
3) 2 boyutlu tasarımın unsurları (boş-dolu alan ilişkisi,perspektif,yerçekimi,boşlukta birim,renk teorisi)
4) Tasarımın temelleri
5) Photoshop' a başlangıç
6) Human and animal proportions-anatomy practices in photoshop
7) Kavramsallaştırma yaklaşımları
8) karakter tasarımında neden önemlidir
9) Midterm
10) Üç boyutlu dünyayı kavrama
11) 3B modellemenin temelleri
12) Teknikler -Maya ve Zbrush'ta modelleme stratejisi planlama
13) Maya ve Zbrush kullanarak basit 3B modeller oluşturma
14) Final Teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Designing Creatures and Characters: How to Build an Artist's Portfolio for Video Games, Film, Animation and More by Marc Taro Holmes
• Big Bad World of Concept Art for Video Games: An Insider's Guide for Students by Eliott J. Lilly
• Fundamentals of Creature Design: How to Create Successful Concepts Using Functionality, Anatomy, Color, Shape & Scale by 3dtotal Publishing
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 12 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 4 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. 3
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. 4
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. 2
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. 1
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. 1
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. 1
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 2
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. 5
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. 2
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. 1