ANI1202 Cinematography for AnimationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ANI1202 Animasyon için Sinematografi Bahar 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Bu derste, sinematografinin temel teori, teknoloji ve teknikleri, uygulamaları projeler ile birlikte işlenecektir. Dönem sonunda, her öğrencinin sinematografi becerilerini, dijital hikâye anlatıcılığı, dijital kamera ve ışık kullanımı niteliklerini gösteren kısa bir animatik video hazırlaması beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
· Görsel unsurların anlamlandırılması ve dijital hikâye anlatıcılığı becerilerinin gelişmesi.

· Dijital sinematografi araçlarının kullanılması üzerine teknik becerilerin gelişmesi.

· Fikirlerin kısıtlı olanaklar dahilinde gerçekleştirilebilmesi için koşulların optimize edilebilmesi.

· Hareketli görüntünün estetik, sosyal, iletişimsel ve tarihsel açılardan analiz edilebilmesi.

· Lens, kamera açısı, ışık kaynağı ve bunların çeşitli teknikler ile kullanımının tanımlanabilmesi

· Animasyon için sinematografide estetik, işlevsel ve teknik deneyimin kazanılması.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sinematografiye Giriş: Dersin amacı, beklentileri, gereklilikleri, projeler.
2) Sinematografinin Temelleri İletişim ve Hikâye Anlatıcılığı Yönü
3) Hareketli Görüntü için Tasarımın Temelleri
4) Animasyon için Işık Kullanımı: Işık ve Renk Teorisi
5) Animasyon için Işık Kullanımı: Işık Kaynakları ve Uygulamaları
6) Dijital Kamera: Fotografik Optik; Lenslerin temel özellikleri. Hikâye ve görüntü için farklı lenslerin etkileri.
7) Vize Projesi
8) Dijtal Kamera: Kameranın Konumlandırılmas
9) Dijital Kamera: Kameranın Hareketi
10) Kompozisyonun Kuralları: Grid Metodolojisi ve Alan Yönetimi
11) Sinematik Dil: Başarıları ile kabul gören stüdyo ve yönetmenlerin çalışmalarının analizi.
12) Sinematografinin Unsurları ile Görsel Hikâye Anlatıcılığı
13) Konuk Eğitmen
14) Final Projesi için Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Motion Picture & Video Lighting for Cinematographers, Gaffers and Lighting Technicians (2019)

Introduction to Cinematography - Learning Through Practice (2018)

Cinematography: Theory and Practice Image Making for Cinematographers and Directors (2016)

Lighting for Animation: The Art of Visual Storytelling (2016)

The Filmmaker's Eye: Learning (and Breaking) the Rules of Cinematic Composition (2010)
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 4 52
Uygulama 10 2 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. 4
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. 3
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. 5
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. 3
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. 1
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. 1
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. 1
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 1
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. 3
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. 1
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. 1