İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV4931 | Film Türleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, popüler sinemanın ve popüler filmlerin, tarihsel ve kültürel bağlam içinde anlamandırılmasını ve değerlendirilmesini amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Popüler sinema kavramını tanır 2. Tür kavramını tanır 3. Özgünlük ve tür arasındaki çelişkiyi anlar. 4. Farklı türleri tanımlayabilir. 5. Bilim-kurgu türünün tarihini tartışabilir. 6. Tür filmlerini toplumsal bir perspektifle analiz edebilir. 7. Tür filmlerini tarihsel bir perspektifle analiz edebilir. 8. Tür filmlerini siyasal bir perspektifle analiz edebilir. 9. Korku türünün tarihini değerlendirebilir. 10. Tür filmlerini toplumsal cinsel kimlikle ilgili konulara vurgu yağarak analiz edebilir. 11.. Tür filmlerini toplumsal arzuya vurgu yağarak analiz edebilir. 12. Tür filmlerini sınıfla ilgili konulara vurgu yaparak analiz etme becerileri edinir. |
Ders, türün tanımlanmasındaki sorunarın ele alınmasıyla başlayacak, bu bağlamda türlerin ikonografilerine özel önem verilecektir. Daha sonra, tür bağlamında özgünlük konusu ele alınacaktır. Son olarak, iki tür, korku ve bilim-kurgu, özel olarak incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | - |
2) | Tanım sorunları; ikonografi | okuma |
3) | Bilim-kurgu | okuma |
4) | Çılgın biliminsanları - fantastl yolculuklar | okuma - film izleme |
5) | Uzaylı istilaları | okuma - film izleme |
6) | Uzaylılarla karşılaşmalar | okuma - film izleme |
7) | Distopyalar | okuma - film izleme |
8) | Korku | okuma |
9) | Bastırılmışın Dönüşü Olarak Canavarlar | okuma - film izleme |
10) | Toplumsal Cinsel kimliklerin savaşları | okuma - watching |
11) | Arzu nesneleri | okuma - film izleme |
12) | Siyasi gündemli korkular | okua - film izleme |
13) | Öteki öteki'ler | okuma - film izleme |
14) | sunumlar | sunum hazırlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1.Michael Ryan and Douglas Kellner, Camera Politica: The Politics and Ideology of Contemporary Hollywood Film |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |