FTV4931 Film GenresBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4931 Film Türleri Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, popüler sinemanın ve popüler filmlerin, tarihsel ve kültürel bağlam içinde anlamandırılmasını ve değerlendirilmesini amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Popüler sinema kavramını tanır
2. Tür kavramını tanır
3. Özgünlük ve tür arasındaki çelişkiyi anlar.
4. Farklı türleri tanımlayabilir.
5. Bilim-kurgu türünün tarihini tartışabilir.
6. Tür filmlerini toplumsal bir perspektifle analiz edebilir.
7. Tür filmlerini tarihsel bir perspektifle analiz edebilir.
8. Tür filmlerini siyasal bir perspektifle analiz edebilir.
9. Korku türünün tarihini değerlendirebilir.
10. Tür filmlerini toplumsal cinsel kimlikle ilgili konulara vurgu yağarak analiz edebilir.
11.. Tür filmlerini toplumsal arzuya vurgu yağarak analiz edebilir.
12. Tür filmlerini sınıfla ilgili konulara vurgu yaparak analiz etme becerileri edinir.

Dersin İçeriği

Ders, türün tanımlanmasındaki sorunarın ele alınmasıyla başlayacak, bu bağlamda türlerin ikonografilerine özel önem verilecektir. Daha sonra, tür bağlamında özgünlük konusu ele alınacaktır. Son olarak, iki tür, korku ve bilim-kurgu, özel olarak incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş -
2) Tanım sorunları; ikonografi okuma
3) Bilim-kurgu okuma
4) Çılgın biliminsanları - fantastl yolculuklar okuma - film izleme
5) Uzaylı istilaları okuma - film izleme
6) Uzaylılarla karşılaşmalar okuma - film izleme
7) Distopyalar okuma - film izleme
8) Korku okuma
9) Bastırılmışın Dönüşü Olarak Canavarlar okuma - film izleme
10) Toplumsal Cinsel kimliklerin savaşları okuma - watching
11) Arzu nesneleri okuma - film izleme
12) Siyasi gündemli korkular okua - film izleme
13) Öteki öteki'ler okuma - film izleme
14) sunumlar sunum hazırlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1.Michael Ryan and Douglas Kellner, Camera Politica: The Politics and Ideology of Contemporary Hollywood Film

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 45
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 6 6
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.