Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriği ve dersten beklentiler |
|
2) |
Abdülhamid II dönemi |
Erik J. Zürcher's Turkey: A Modern History's |
3) |
Osmanlı Moderleşmesi üzerine alternatif okumalar I |
Bernard LEWIS, Conclusion of The Emergence of Modern Turkey.
Niyazi BERKES, The Development of Secularism in Turkey
|
4) |
Osmanlı Modernleşmesi üzerine alternatif okumalar II |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development
Korkut BORATAV, Türkiye İktisat Tarihi
|
5) |
Osmanlı Ekonomisi |
Roger OWEN and Şevket PAMUK, A History of Middle East Economies in the Twentieth Century
Halil İNALCIK, An Economic and Social History of the Ottoman Empire
Huricihan İNAN (ed), The Ottoman Empire and The World Economy
|
6) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
7) |
Askeriye ve Osmanlı Modernleşmesi |
William HALE, Turkish Politics and Military
Carter FINDLEY, Bureaucratic Reform in the Ottoman Empire: The Sublime Porte, 1789-1922
İlber ORTAYLI, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı
|
8) |
1908 devrimive ittihat ve Terakki Cemiyeti |
Aykut KANSU, 1908 Devrimi.
Şükrü HANİOĞLU, ‘İttihatçılık’ in Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce: Dönemler ve Zihniyetler
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
|
9) |
CUP iktidarı |
Fuat DÜNDAR, Modern Türkiye'nin Şifresi
Michael MANN, The Dark Side of Democracy: Explaining Ethnic Cleansing
|
10) |
1908 devriminden sonra ekonomi |
Zafer TOPRAK, Türkiye’de Milli İktisat 1908-1918 |
11) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
12) |
Bağımsızlık ve Tek parti dönemi |
Erik J. ZÜRCHER, Turkey: A Modern History
Mete TUNÇAY, Türkiye'de Tek Parti Yönetiminin Kurulması
|
13) |
Türk milli kimliğinin oluşturulması |
Soner ÇAĞAPTAY, Islam, Secularism and Nationalism: Who is a Turk? |
14) |
Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası döneminde ekonomi
Ödev teslimi |
Çağlar KEYDER, State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
2 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
2 |
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
1 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
3 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
3 |
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
2 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
1 |
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
1 |
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
3 |
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
2 |
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
3 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |