SOC2005 Changes in Contemporary Turkish Society IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC2005 Çağdaş Türk Toplumunda Değişim I Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders, geç Osmanlı devleti ve toplumunun mirası bağlamında Türk toplumunu sosyolojik bir anlayışla sunmayı amaçlamaktadır. Osmanlı-Türk modernleşmesinin seçilmiş bazı yönlerine dair ayrıntılı bir analiz sunmakta ve Osmanlı/Türk bağlamında ilgili konuları tartışmaktadır. Geç Osmanlı ve erken cumhuriyet dönemlerini, siyaset, devlet-sermaye ve devlet-toplum-asker ilişkilerine bakarak ayrıntılı bir şekilde inceleyeceğiz.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Türk Toplumunu Anlamak
2) Geç Osmanlı Devleti’nden Modern Türkiye Cumhuriyeti’ne Tarihsel Bağlamı Analiz Etmek
3) Modernleşme Dinamiklerini İncelemek
4) Siyaset, devlet-sermaye ve devlet-toplum-asker ilişkileri arasındaki ilişkiyi keşfetmek
5) Birçok meslek alanında işverenler tarafından oldukça değer verilen geniş bir yelpazede anahtar araştırma ve yorumlama becerileri geliştirmek

Dersin İçeriği

Bu ders, Osmanlı devlet ve toplumun mirası ile ilgili olarak Türk toplumunun sosyolojik bir analizidir. Bu, Türk modernleşmesinin çeşitli yönlerini ayrıntılı bir analizi ve Osmanlı/Türk bağlamı çerçevesinde gerçekleştirilecektir. Okumalar ve sınıfta yürütülecek tartışmalar geniş bir konu yelpazesini kapsayan sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümleri irdelemektedir. Geç Osmanlı ve erken cumhuriyet dönemi siyaseti ve sosyolojisi, devlet-sermaye ve devlet-toplum-asker ilişkilerine bakılarak değerlendirilecektir. Dersin öğretim yöntemleri anlatım, okuma ve tartışma şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Giriş Bölümü: Ders Programının İncelenmesi Tartışma: “Osmanlı-Türk Modernitesini Anlamak”
2) Osmanlı Modernleşmesi ve Orta Doğu William Cleveland’s and Martin Bunton’s A History of Modern Middle East.
3) Osmanlı Modernleşmesi ve Tanzimat Dönemi Erik J. Zürcher's Turkey: A Modern History's Introduction and Part I to understand the logic of periodization and early attempts of modernization.
4) Osmanlı Modernleşmesi ve Abdülhamid Dönemi - I Erik J. Zürcher's Turkey: A Modern History's Part II.
5) Osmanlı Modernleşmesi ve Abdülhamid Dönemi - II Erik J. Zürcher's Turkey: A Modern History's Part II.
6) Osmanlı Modernleşme Sürecine Yaklaşımlar Chapter 2, 3, 4 and Conclusion of Bernard Lewis’ The Emergence of Modern Turkey. Chapter 4, 5 and 6 of Niyazi Berkes’The Development of Secularism in Turkey. Çağlar Keyder's Introduction, 1st and 2nd chapters of State and Classes in Turkey
7) Osmanlı Ekonomisi Part IV of Halil İnalcık's An Economic and Social History of the Ottoman Empire, 1300-1914. Introduction and Part I (excluding the article of Peter Gran) of Huricihan İnan's (ed) The Ottoman Empire and The World Economy to conceive how the Immanuel Wallerstein's world-system approach.
8) Vize Sınavı
9) 1908 Devrimi ve İttihat ve Terakki Cemiyeti (CUP) “The Second Constitutional Period” in Erik J. Zürcher's , Turkey: A Modern History and the excerpts chosen from Aykut Kansu's 1908 Revolution.
10) İttihatçılar İktidarda The excerpts from Fuat Dündar's CUP's Policy of Muslim Settlement.
11) İttihatçı Mantık ve “Azınlıklar” 5th and 6th chapters of The Dark Side of Democracy: Explaining Ethnic Cleansing of Michael Mann.
12) 1908 Devrimi Sonrası Ekonomi Zafer Toprak's Türkiye’de Milli İktisat 1908-1918 and 1st, 2nd, 3rd and 4th chapters of Korkut Boratav's Türkiye İktisat Tarihi 1908-2002.
13) Bağımsızlık ve Tek Parti Dönemi - I Erik J.Zürcher's “The Struggle for Independence” and “The Emergence of the One Party State” in Turkey: A Modern History
14) Bağımsızlık ve Tek Parti Dönemi - II Erik J.Zürcher's “The Struggle for Independence” and “The Emergence of the One Party State” in Turkey: A Modern History

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Erik J. Zürcher. Turkey: A Modern History, I.B. Tauris, 2015.

Diğer Kaynaklar: Erik J. Zürcher. Turkey: A Modern History, I.B. Tauris, 2015.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.