REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY3001 | Öğrenme Kuramları ve Davranışsal Psikoloji | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SİMAY İKİER Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere psikolojideki temel öğrenme teorilerinin ilkeleri hakkında giriş niteliğinde fakat kapsamlı bir bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrencilerin edinimleri şu şekilde olacaktır: - Psikolojideki temel öğrenme teorilerinin temel ilkelerini tartışma - Psikologların insan öğrenmesini değerlendirmek için yürüttüğü araştırma türlerini tanımlama - 1900'lerin başından beri ortaya çıkan ve gelişen öğrenme psikolojisinin ilke ve teorilerini ayırt etme |
1. Öğrenilmişe karşı öğrenilmemiş davranış 2. Alışma 3. Klasik Koşullama 4. Edimsel Koşullama 5. Gözlemleyerek Öğrenme 6. Motor Beceri Öğrenme 7. Öğrenme ve Seçim |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | İnsan Öğrenmesine Giriş (devam): İlkeler, Araştırmalar ve Teoriler | |
3) | Öğrenme ve Beyin | |
4) | Behaviorist Views on Learning: Basic Principles of Classical Conditioning | |
5) | Davranışçı Öğrenme Görüşleri: Edimsel Koşullamanın Temel İlkeleri | |
6) | Ara Sınav I | |
7) | Sosyal-Bilişsel Kuram | |
8) | Öğrenmenin Bilişsel Görüşleri: Bilişselcilik | |
9) | Öğrenmeye ilişkin Bilişsel Görüşler: Bellek ve Bileşenleri | |
10) | Öğrenmeye İlişkin Gelişimsel Görüşler: Bilişsel-Gelişimsel Perspektifler | |
11) | Öğrenmeye İlişkin Gelişimsel Görüşler: Sosyokültürel Kuram ve Diğer Perspektifler | |
12) | Ara Sınav II | |
13) | Karmaşık Öğrenme ve Biliş: Aktarım, Problem Çözme, Eleştirel Düşünme | |
14) | Motivasyon, Duygu ve Etkileri |
Ders Notları / Kitaplar: | Ormrod, J. El. (8th Ed.). Human Learning. Pearson: Essex, UK. Mazur, J. E. (8th Ed.). Learning & Behavior. Florence: Taylor and Francis. |
Diğer Kaynaklar: | The instructor will provide the reading material. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 143 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |