PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY3001 | Öğrenme Kuramları ve Davranışsal Psikoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SİMAY İKİER Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere psikolojideki temel öğrenme teorilerinin ilkeleri hakkında giriş niteliğinde fakat kapsamlı bir bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrencilerin edinimleri şu şekilde olacaktır: - Psikolojideki temel öğrenme teorilerinin temel ilkelerini tartışma - Psikologların insan öğrenmesini değerlendirmek için yürüttüğü araştırma türlerini tanımlama - 1900'lerin başından beri ortaya çıkan ve gelişen öğrenme psikolojisinin ilke ve teorilerini ayırt etme |
1. Öğrenilmişe karşı öğrenilmemiş davranış 2. Alışma 3. Klasik Koşullama 4. Edimsel Koşullama 5. Gözlemleyerek Öğrenme 6. Motor Beceri Öğrenme 7. Öğrenme ve Seçim |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | İnsan Öğrenmesine Giriş (devam): İlkeler, Araştırmalar ve Teoriler | |
3) | Öğrenme ve Beyin | |
4) | Behaviorist Views on Learning: Basic Principles of Classical Conditioning | |
5) | Davranışçı Öğrenme Görüşleri: Edimsel Koşullamanın Temel İlkeleri | |
6) | Ara Sınav I | |
7) | Sosyal-Bilişsel Kuram | |
8) | Öğrenmenin Bilişsel Görüşleri: Bilişselcilik | |
9) | Öğrenmeye ilişkin Bilişsel Görüşler: Bellek ve Bileşenleri | |
10) | Öğrenmeye İlişkin Gelişimsel Görüşler: Bilişsel-Gelişimsel Perspektifler | |
11) | Öğrenmeye İlişkin Gelişimsel Görüşler: Sosyokültürel Kuram ve Diğer Perspektifler | |
12) | Ara Sınav II | |
13) | Karmaşık Öğrenme ve Biliş: Aktarım, Problem Çözme, Eleştirel Düşünme | |
14) | Motivasyon, Duygu ve Etkileri |
Ders Notları / Kitaplar: | Ormrod, J. El. (8th Ed.). Human Learning. Pearson: Essex, UK. Mazur, J. E. (8th Ed.). Learning & Behavior. Florence: Taylor and Francis. |
Diğer Kaynaklar: | The instructor will provide the reading material. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 143 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | 3 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 3 |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | 1 |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | 2 |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | 1 |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | 3 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 2 |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | 2 |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |