EDS1219 Adult Education and Lifelong LearningBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS1219 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme Bahar
Güz
2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Bu ders, yetişkin eğitimi alanı ve uygulaması hakkında temel bir altyapı sağlamayı amaçlayan bir derstir. Yetişkin eğitiminin tarihi, içeriği, bağlamı, teorileri ve amaçlarına odaklanmaktadır. Yetişkin psikolojisi ve andragoji kavramlarının yanı sıra yetişkin eğitimi politikaları ve uygulamaları da tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Yetişkin eğitimi ve yaşam boyu öğrenmenin günümüzdeki rolünü ve gerekliliğini tartışırlar.
Eğitim ve yetişkin eğitimi ile ilgili temel kavramları ve terminolojiyi açıklarlar.
Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini ve farklı dönemlerdeki eğitsel yaklaşımları analiz ederler.
Yetişkin eğitiminin değişen bağlamını değerlendirirler.
Yetişkin eğitimini gerektiren sosyal, ekonomik ve kültürel nedenleri açıklarlar.
Yetişkin öğrenme kuramlarını (örneğin, Androgoji, Transformasyonel Öğrenme) karşılaştırarak değerlendirirler.
Yetişkin eğitimi için etkili program planlama süreçlerini açıklarlar.
Program değerlendirme ve geri bildirim mekanizmalarını kullanarak programları geliştirirler.
Eleştirel pedagoji kavramını tanımlar ve yetişkin eğitimi bağlamında uygularlar.
Yetişkin öğrenmesinin temel özelliklerini ve süreçlerini analiz ederler.
Yetişkin eğitimi program alanlarını (örneğin, mesleki eğitim, kişisel gelişim) tanımlarlar.
Yetişkin okuryazarlığı kavramını ve önemi açıklarlar.
Okuryazarlık programlarının sosyal değişim ve katılım üzerindeki etkilerini analiz ederler.
Küreselleşmenin yetişkin eğitimi üzerindeki etkilerini tartışırlar.
Küreselleşme ile değişen öğrenme ihtiyaçlarını ve fırsatlarını analiz ederler.
Kültürel çeşitlilik bağlamında yetişkin eğitimi yaklaşımlarını değerlendirirler.

Dersin İçeriği

Yetişkin/ Halk Eğitiminin Tarihsel Gelişimi Yetişkin Eğitimini Gerektiren Nedenler Yetişkin Öğrenme Kuramının Değişen Manzarası Androgoji: Yetişkinlerde Öğrenme Konusunda Yeni Bir Teknoloji Yetişkin Eğitiminde Program Planlama Paulo Freire: Yaşamı, Eğitim Felsefesi ve Uygulaması Üzerine Yetişkin Öğrenmesi Yetişkin Eğitiminde Program Alanları Yetişkin Okuryazarlığı Küreselleşme ve Yetişkin Eğitimi.


Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Vaka Çalışması
-Teknoloji Destekli Öğrenme
-Okuma
-Simülasyon
-Bireysel Çalışma
-İşbirliğine Dayalı Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders & Tanışma
2) Eğitim ve yetişkin eğitimine ilişkin genel kavramlar / terminoloji (Ahmet Duman - ch 1 - pdf in Itslearning) Yetişkin / Halk Eğitiminin Tarihsel Gelişimi
4) Eğitim ve yetişkin eğitimine ilişkin genel kavramlar / terminoloji Yetişkin / Halk Eğitiminin Tarihsel Gelişimi
5) Yetişkin Eğitimini Gerektiren Nedenler Yetişkin Öğrenme Kuramının Değişen Manzarası Androgoji: Yetişkinlerde Öğrenme Konusunda Yeni Bir Teknoloji
6) Yetişkin Eğitimini Gerektiren Nedenler Yetişkin Öğrenme Kuramının Değişen Manzarası Androgoji: Yetişkinlerde Öğrenme Konusunda Yeni Bir Teknoloji
7) Yetişkin Eğitimini Gerektiren Nedenler Yetişkin Öğrenme Kuramının Değişen Manzarası Androgoji: Yetişkinlerde Öğrenme Konusunda Yeni Bir Teknoloji
8) Yetişkin Eğitimini Gerektiren Nedenler Yetişkin Öğrenme Kuramının Değişen Manzarası Androgoji: Yetişkinlerde Öğrenme Konusunda Yeni Bir Teknoloji
9) Yetişkin Eğitiminde Program Planlama
10) Yetişkin Eğitiminde Program Planlama
11) Paulo Freire: Yaşamı, Eğitim Felsefesi ve Uygulaması Üzerine
12) Yetişkin Öğrenmesi,Yetişkin Eğitiminde Program Alanları
13) Yetişkin Okuryazarlığı
14) Küreselleşme ve Yetişkin Eğitimi
14) Küreselleşme ve Yetişkin Eğitimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Paulo Freire: Yaşamı, Eğitim Felsefesi ve Uygulaması Üzerine / Serap Ayhan
Yetişkin Öğrenmesi / Ahmet Duman
Yetişkin Eğitiminde Program Alanları / Ozana Ural
Yetişkin Okuryazarlığı / Ahmet Yıldız
Küreselleşme ve Yetişkin Eğitimi / Fevziye Sayılan

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Arazi Çalışması 1 % 15
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Arazi Çalışması 1 10 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 2 25 50
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. 2
2) İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır.
3) Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
4) İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır.
5) Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
6) İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
7) İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
8) İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
9) İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
10) İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
11) Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
12) Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
14) Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. 1
15) Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. 4
16) Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 5
17) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. 1