REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4111 | Çocuk İstismarı ve İhmali | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramları, kuramları ve kuramlar arasındaki ilişkileri, çocuk istismarı ve ihmali konusundaki yardım ve terapötik yardım sürecini, uygulanan ve uygulanabilecek psiko-eğitsel programların ilkelerini, planlarını ve basamaklarını, çocuk istismarı ve ihmali konusundaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri açıklamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Çocuk istismarı ve ihmali ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 2.Çocuk haklarına ilişkin örnekler verir. 3.Çocuk istismarına ilişkin kuramlar ve modelleri karşılaştırır. 4.Çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkilerini tartışır. 5.Çocuk istismarı ve ihmalinin önlenmesine ilişkin çözüm yolları önerir. 6.Terapötik yardım sürecinin basamaklarını sıralar. 7.Psiko-eğitsel programın ilkelerini, planını ve basamaklarını hazırlar. 8.İstismar ve ihmal olgularında başvurulacak kişi, kurum ve kuruluşları sıralar ve istismar olgularına ilişkin rapor yazar. |
Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar, Çocuk hakları, Çocuk istismarına ilişkin kuramlar ve modeller, Çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri, Çocuk istismarı ve ihmalinin önlenmesine ilişkin çözüm yolları, İstismar ve ihmal edilmiş çocuklara yönelik terapötik yardım süreci, Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar, Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasalar, Türkiye'de ve dünyada yaşanan son gelişmeler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar | |
2) | Çocuk hakları | |
3) | Çocuk istismarına ilişkin kuramlar ve modeller | |
4) | Çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri | |
5) | Çocuk istismarı ve ihmalinin önlenmesine ilişkin çözüm yolları | |
6) | İstismar ve ihmal edilmiş çocuklara yönelik yardım süreci | |
7) | İstismar ve ihmal edilmiş çocuklara yönelik terapötik yardım süreci | |
8) | İstismar ve ihmal edilmiş çocuklara yönelik terapötik yardım süreci | |
9) | Ara sınav | |
10) | Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasalar | |
11) | Türkiye'de ve dünyada yaşanan son gelişmeler | |
12) | Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel program örnekleri | |
13) | Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar (sunum) | |
14) | Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar (sunum) |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Akbaş, T. & Sanberk, İ. (2011). Çocuklara yönelik cinsel taciz ve koruyucu eğitim. Adana: Karahan Kitabevi. 2.Aktaş, A.M. (1997) Aile İçi Şiddet ve Önleme Yolları. Ankara: Feryal Matbaası. 3.Bilge, F. (2006). ?Çocuk istismarı ve ihmali?, Okullarda şiddet ve çocuk suçluluğu: Eğitim ve şiddet. Ş. Ş. Erçetin (Editör). HEGEM Yayınları. 4.Cüceloğlu, D. (1993).İçimizdeki Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi. Çocuk İstismarı ve İhmali. Çocukların Kötü Muameleden Korunması I. Ulusal Kongresi (12 ? 14 Haziran 1989). Derleyenler: E. Konanç, İ. Gürkaynak ve A. Egemen. Ankara: Gözde Repro Ofset. 1991. 5.Korkut, F. (2004). Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma.Ankara: Anı Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |