Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İngiliz Dili Ögretiminde ders tasarımı, ikinci/yabancı/uluslararası/özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar |
|
2) |
İletişimsel Edinç. İletişimsel Yaklaşım |
|
3) |
İşbirlikçi Dil Öğrenme |
|
4) |
Yapılandırmacı yaklaşım |
|
5) |
İçerik odaklı dil öğretimi |
|
6) |
Görev odaklı dil öğretimi |
|
7) |
Bütünce odaklı dil öğretimi |
|
8) |
Çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı |
|
9) |
Çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı |
|
10) |
İkinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi |
|
11) |
Teknolojinin dil sınıflarında kullanımı |
|
12) |
Gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim |
|
13) |
İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine yansıması |
|
14) |
Yöntemler sonrası dönem. Yöntemlerin Karşılaştırılması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
|
2) |
İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. |
|
3) |
Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. |
|
4) |
İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. |
|
5) |
Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. |
|
6) |
İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. |
|
7) |
İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. |
|
8) |
İngilizce öğretim süreçlerini planlar. |
|
9) |
İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. |
|
10) |
İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
11) |
Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. |
|
12) |
Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. |
|
13) |
Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. |
|
14) |
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. |
|
15) |
Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. |
|
16) |
Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. |
|
17) |
İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |
|