ELT1110 Structure of English LanguageBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT1110 İngilizcenin Yapısı Bahar
Güz
2 0 2 2
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP MUTLU CANSEVER
Dersin Amacı: Bu ders ESL / EFL öğretmenlerinin yapısal çerçeve içerisinde İngilizce Dilbilgisi anlayışını geliştirmeyi ve dilbilimsel analizde sözlü ve sözdizimsel sınıflandırmalarla becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. İngilizcenin morfolojisi ve sözdizimi ile birlikte, bu ders, üstbilgi düzeyinde belirli söylem amaçları için morfoloji ve sözdiziminin nasıl kullanıldığının bir analizini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladıktan sonra, yapabilmelisin…

Yapısal sinyaller yoluyla konuşmanın çeşitli kısımlarını tanımlamak;
• Dil yapıları ve sözcüksel öğeler arasındaki ilişkiyi anlamak;
İngiliz dilinin ana sözdizimsel yapılarını tanımlamak;
• Farklı cümle yapıları kullanarak dilbilgisi ile doğru cümle üretmek
• Akademik bir bağlamda çeşitli konuşma türlerini tanımlamak;
• konuşmadaki çeşitli sözcükleri tanımak;

Dersin İçeriği

Bu ders rehberli keşif ve işbirlikli öğrenme stratejilerine dayanan öğrenci merkezli olacaktır. Kurs iki bileşene dayanacaktır. Birinci bileşen daha çok bütün sınıf tartışmalarıyla yapısal analize odaklanırken, ikincisi daha çok ikili / grup çalışmaları ile bağlamsal analiz oturumlarında yapının anlamına odaklanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Dil Bilgisi
2) Sözcüksel ve Yapısal Anlam
3) Sözdizimsel Yapılar
4) Metin analizi
5) Konuşmanın Bölümleri
6) Öbek Yapılara Giriş
7) Öbek Yapılar
8) Metin Analizi
9) Ara sınav
10) Cümle Çeşitleri ve Mantıksal Bağlayıcılar
11) Bağlaçlar
12) Metin Analizi
13) Sonlu ve Sonlu Olmayan Cümleler
14) Metin Analizi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Brinton, J. L. (2000). The Structure of Modern English: A Linguistic Introduction. Amsterdam, Philedelphia: John Benjamin’s Publishing Company
• Celce-Murcia, M., & Larsen-Freeman, D. (1999). The grammar book: An ESL/EFL teacher's course (2nd ed.). Stamford, CT: Heinle & Heinle.
• Rutherford, W. (1998). A Workbook in the Structure of English. Oxford: Blackwell
• Articles and course handouts.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ödev 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 3 2 6
Küçük Sınavlar 2 4 8
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır.
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.