İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT1110 | İngilizcenin Yapısı | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 2 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP MUTLU CANSEVER |
Dersin Amacı: | Bu ders ESL / EFL öğretmenlerinin yapısal çerçeve içerisinde İngilizce Dilbilgisi anlayışını geliştirmeyi ve dilbilimsel analizde sözlü ve sözdizimsel sınıflandırmalarla becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. İngilizcenin morfolojisi ve sözdizimi ile birlikte, bu ders, üstbilgi düzeyinde belirli söylem amaçları için morfoloji ve sözdiziminin nasıl kullanıldığının bir analizini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladıktan sonra, yapabilmelisin… Yapısal sinyaller yoluyla konuşmanın çeşitli kısımlarını tanımlamak; • Dil yapıları ve sözcüksel öğeler arasındaki ilişkiyi anlamak; İngiliz dilinin ana sözdizimsel yapılarını tanımlamak; • Farklı cümle yapıları kullanarak dilbilgisi ile doğru cümle üretmek • Akademik bir bağlamda çeşitli konuşma türlerini tanımlamak; • konuşmadaki çeşitli sözcükleri tanımak; |
Bu ders rehberli keşif ve işbirlikli öğrenme stratejilerine dayanan öğrenci merkezli olacaktır. Kurs iki bileşene dayanacaktır. Birinci bileşen daha çok bütün sınıf tartışmalarıyla yapısal analize odaklanırken, ikincisi daha çok ikili / grup çalışmaları ile bağlamsal analiz oturumlarında yapının anlamına odaklanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Dil Bilgisi | |
2) | Sözcüksel ve Yapısal Anlam | |
3) | Sözdizimsel Yapılar | |
4) | Metin analizi | |
5) | Konuşmanın Bölümleri | |
6) | Öbek Yapılara Giriş | |
7) | Öbek Yapılar | |
8) | Metin Analizi | |
9) | Ara sınav | |
10) | Cümle Çeşitleri ve Mantıksal Bağlayıcılar | |
11) | Bağlaçlar | |
12) | Metin Analizi | |
13) | Sonlu ve Sonlu Olmayan Cümleler | |
14) | Metin Analizi |
Ders Notları / Kitaplar: | • Brinton, J. L. (2000). The Structure of Modern English: A Linguistic Introduction. Amsterdam, Philedelphia: John Benjamin’s Publishing Company • Celce-Murcia, M., & Larsen-Freeman, D. (1999). The grammar book: An ESL/EFL teacher's course (2nd ed.). Stamford, CT: Heinle & Heinle. • Rutherford, W. (1998). A Workbook in the Structure of English. Oxford: Blackwell • Articles and course handouts. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 2 | 6 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 50 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
1) | 1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. 2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, yaklaşımlarını , yöntemlerini ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. 3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. 4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. 5 Teknolojiyi yabancı dil eğitimi uygulamalarında entegre eder. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |