REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS2104 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere eğitim alanında bilimsel araştırma yöntemleri konusunda bir giriş dersi niteliğindedir. Sosyal bilimlerde nicel ve nitel araştırma yöntemlerine genel bir bakış sunulur. Nicel yöntemler çatısı altındaki konulardan bazıları, araştırma dizaynı, örnekleme ve ölçmedir. Nitel yöntemler kısmı ise nicel ile nitel yöntemlerin bir karşılaştırması ile bu yöntemlerde veri toplama ve veri analizi yöntemlerinden oluşur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler, • Yaşamımızda eğitim kuram ve araştırmalarının rolu ile ilgili bilgilerini artıracaklardır. • Eğitim araştırmalarına farklı yaklaşımlarla ilgili bilgilerini artıracaklardır. • Eğitim araştırmalarında gözönünde bulundurulması gereken çok çeşitli faktörlerle ilgili anlayışlarını geliştireceklerdir. • Eğitim araştırmalarında güncel konularla ilgili farkındalıklarını geliştireceklerdir. • Eğitim araştırmalarında etikle ilgili bilgi ve farkındalıklarını geliştireceklerdir. • Eğitim alanında yapılmış araştırmaları anlama ve değerlendirme becerilerini geliştireceklerdir. • Eğitim alanında bir araştırma planı hazırlama becerilerini geliştireceklerdir. • Bilgi üretme ve edinmede bilimsel araştırmanın önemini takdirlerinı artıracaklardır. • Eğitimle ilgili olgular hakkında farklı yaklaşımların olduğunun farkına daha fazla varacaklar ve bu farklılıkları öğrenme ve kabullenme isteklerini artıracaklardır. |
Nitel ve nicel araştırmalar, alanyazın taraması, kuramsal çerçeve, örneklem, veri toplama araçları, etik kurallar, veri analizi, geçerlilik ve güvenirlik, APA kuralları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel araştırma. Nitel ve nicel araştırmaların ayrımı | Chapters 1: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
2) | Alanyazın tarama, araştırma problemi ve araştırma sorusu | Chapters 2-3: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
3) | Kuramsal çerçeve | Chapter 5: Shank, G., & Brown, L. (2007). Exploring educational research literacy. |
4) | Hipotez ve değişkenler | Chapter 4: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
5) | Örneklem | Chapter 5: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications. |
6) | Enstrüman ve anket | Chapter 6: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications. |
7) | Gözlem ve görüşme | Chapter 7: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
8) | Veri toplama | Chapters 5-7: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
9) | Veri toplama ve etik kuralları | Chapters 5-7: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
10) | Nicel veri analizi | Chapter 6: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
11) | Nitel veri analizi | Chapter 8: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
12) | Araştırma geçerlilik ve güvenirlik | İnternet kaynakları ve ders notları |
13) | Yorumlama, rapor etme ve APA | Chapter 9: Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. |
14) | Karma araştırma yöntemin temelleri | Chapter 12: Shank, G., & Brown, L. (2007). Exploring educational research literacy. |
Ders Notları / Kitaplar: | Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Shank, G., & Brown, L. (2007). Exploring educational research literacy. Routledge. London. Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications. Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 6 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rapor Teslimi | 6 | 6 | 36 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 87 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |