Öğretim Dili: |
Türkçe |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANSÜSTÜ
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi BEGÜM ŞERMET |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
yok |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, bilim felsefesi -yöntem -analiz anlayışı içerisinde,öğrencilerebilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin, bilgi, beceri, araştırma-analiz yapmave yorumlamayeteneği kazandırmaktır. Derste; bilim ve sosyal bilim anlayışları, araştırma süreci ve yazın taraması yapma, bir araştırmanın kavramsal çerçevesini oluşturma, araştırma tasarımı, örneklemseçme, ölçme ve işlemselleştirme, paket programlarla nicel veri analizi ve raporlamakonuları işlenecektir
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Genel Tanıtımı
|
Okuma
|
2) |
Bilimsel Yöntem, Bilimsel Yazım ve Etik
|
Okuma
|
3) |
Araştırma Sorunsalıve Yazın(Literatür)Taraması
|
Okuma
|
4) |
Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi
|
Okuma
|
5) |
Araştırma Tasarımı: Araştırma Desen ve Yöntemleri
|
Okuma
|
6) |
Evren ve Örneklem
|
Okuma
|
7) |
İşletimselleştirme
|
Okuma
|
8) |
Veri Toplama Teknikleri
|
Okuma
|
9) |
IBM SPSS’e Giriş ve Temel İstatistiki Ölçüler
|
Okuma
|
10) |
Veri Analizi I-Farklılık Analizleri (t-testi, ANOVA)
|
Okuma
|
11) |
Veri Analizi III -Hiyerarşik Regresyon ve GüvenilirlikAnalizi
|
Okuma
|
12) |
Veri Analizi II-İlişkisel Analizler (Korelâsyon, Regresyon, Çoklu regresyon)
|
Okuma
|
13) |
Veri Analizi IV
|
Okuma
|
14) |
Genel Tekrar
|
Okuma
|
15) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014
|
Diğer Kaynaklar: |
Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz ederek güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırabilir. |
2 |
2) |
Eğitim yönetimi ve politikalarına yönelik güncel yaklaşımları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. |
3 |
3) |
Küresel eğitim politikalarının okul öncesi eğitime etkisini analiz edebilir ve uluslararası eğitim modellerini inceleyebilir. |
3 |
4) |
Çağdaş çocuk gelişim kuramlarını inceleyerek erken çocukluk eğitimi uygulamalarına uyarlayabilir. |
2 |
5) |
Ailelerin çocuk gelişimi ve eğitimi üzerindeki rollerini bilimsel temellere dayalı olarak analiz edebilir. |
2 |
6) |
Farklı sosyo-ekonomik ve kültürel bağlamlarda aile katılım stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
2 |
7) |
Erken müdahale programlarını değerlendirerek özel gereksinimli çocuklara yönelik destekleyici yaklaşımlar oluşturabilir. |
2 |
8) |
Çocukların bilişsel, sosyal-duygusal, motor ve dil gelişimlerini desteklemek için gelişimsel değerlendirme araçlarını etkili bir şekilde kullanabilir. |
2 |
9) |
Okul öncesi öğretim programlarını kuramsal çerçevede analiz edebilir ve geliştirme süreçlerine katkı sağlayabilir. |
2 |
10) |
Farklı ülkelerin okul öncesi eğitim programlarını karşılaştırarak kültürel, pedagojik ve akademik farkları değerlendirebilir. |
2 |
11) |
Etkili ve yenilikçi öğretim stratejileri geliştirerek oyun temelli, disiplinler arası ve keşif odaklı öğrenme ortamları oluşturabilir. |
2 |
12) |
Okul öncesi eğitimde öğrenme süreçlerini değerlendirmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanabilir. |
3 |