ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve EtikBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik Güz 3 0 3 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BEGÜM ŞERMET
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bilim felsefesi -yöntem -analiz anlayışı içerisinde,öğrencilerebilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin, bilgi, beceri, araştırma-analiz yapmave yorumlamayeteneği kazandırmaktır. Derste; bilim ve sosyal bilim anlayışları, araştırma süreci ve yazın taraması yapma, bir araştırmanın kavramsal çerçevesini oluşturma, araştırma tasarımı, örneklemseçme, ölçme ve işlemselleştirme, paket programlarla nicel veri analizi ve raporlamakonuları işlenecektir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bilimsel araştırmaların kapsamını ve temellerini öğrenir.
"Bilimsel bilgiye erişim ve veri toplama yöntemlerini öğrenir.
"
Bilimsel metinleri okur, anlar ve veri analizi yapabilir.
Araştırma raporu hazırlamayı öğrenir
Bilimsel etik konularında bilgi sahibi olur ve etik dışı davranışları önleyebilir.

Dersin İçeriği

Araştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve Önlenmesi, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Bilimsel Araştırma Planlanma: Araştırma Problemleri, Hipotezler ve Amaçlar, Bilimsel Bilgiye Erişim: Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları, Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri , Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu, Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları, Araştırma Önerisi Yazma -Bir 'Özet' Öneri Hazırlama, Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları, Makale Yazımında Temel Kurallar Ve Örnekler, Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Genel Tanıtımı Okuma
2) Bilimsel Yöntem, Bilimsel Yazım ve Etik Okuma
3) Araştırma Sorunsalıve Yazın(Literatür)Taraması Okuma
4) Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi Okuma
5) Araştırma Tasarımı: Araştırma Desen ve Yöntemleri Okuma
6) Evren ve Örneklem Okuma
7) İşletimselleştirme Okuma
8) Veri Toplama Teknikleri Okuma
9) IBM SPSS’e Giriş ve Temel İstatistiki Ölçüler Okuma
10) Veri Analizi I-Farklılık Analizleri (t-testi, ANOVA) Okuma
11) Veri Analizi III -Hiyerarşik Regresyon ve GüvenilirlikAnalizi Okuma
12) Veri Analizi II-İlişkisel Analizler (Korelâsyon, Regresyon, Çoklu regresyon) Okuma
13) Veri Analizi IV Okuma
14) Genel Tekrar Okuma
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014
Diğer Kaynaklar: Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 13 7 91
Sunum / Seminer 1 20 20
Proje 1 24 24
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 183

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz ederek güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırabilir. 2
2) Eğitim yönetimi ve politikalarına yönelik güncel yaklaşımları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. 3
3) Küresel eğitim politikalarının okul öncesi eğitime etkisini analiz edebilir ve uluslararası eğitim modellerini inceleyebilir. 3
4) Çağdaş çocuk gelişim kuramlarını inceleyerek erken çocukluk eğitimi uygulamalarına uyarlayabilir. 2
5) Ailelerin çocuk gelişimi ve eğitimi üzerindeki rollerini bilimsel temellere dayalı olarak analiz edebilir. 2
6) Farklı sosyo-ekonomik ve kültürel bağlamlarda aile katılım stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir. 2
7) Erken müdahale programlarını değerlendirerek özel gereksinimli çocuklara yönelik destekleyici yaklaşımlar oluşturabilir. 2
8) Çocukların bilişsel, sosyal-duygusal, motor ve dil gelişimlerini desteklemek için gelişimsel değerlendirme araçlarını etkili bir şekilde kullanabilir. 2
9) Okul öncesi öğretim programlarını kuramsal çerçevede analiz edebilir ve geliştirme süreçlerine katkı sağlayabilir. 2
10) Farklı ülkelerin okul öncesi eğitim programlarını karşılaştırarak kültürel, pedagojik ve akademik farkları değerlendirebilir. 2
11) Etkili ve yenilikçi öğretim stratejileri geliştirerek oyun temelli, disiplinler arası ve keşif odaklı öğrenme ortamları oluşturabilir. 2
12) Okul öncesi eğitimde öğrenme süreçlerini değerlendirmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanabilir. 3