Öğretim Dili: |
Türkçe |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANSÜSTÜ
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
yok |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, bilim felsefesi -yöntem -analiz anlayışı içerisinde,öğrencilerebilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin, bilgi, beceri, araştırma-analiz yapmave yorumlamayeteneği kazandırmaktır. Derste; bilim ve sosyal bilim anlayışları, araştırma süreci ve yazın taraması yapma, bir araştırmanın kavramsal çerçevesini oluşturma, araştırma tasarımı, örneklemseçme, ölçme ve işlemselleştirme, paket programlarla nicel veri analizi ve raporlamakonuları işlenecektir
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Genel Tanıtımı
|
Okuma
|
2) |
Bilimsel Yöntem, Bilimsel Yazım ve Etik
|
Okuma
|
3) |
Araştırma Sorunsalıve Yazın(Literatür)Taraması
|
Okuma
|
4) |
Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi
|
Okuma
|
5) |
Araştırma Tasarımı: Araştırma Desen ve Yöntemleri
|
Okuma
|
6) |
Evren ve Örneklem
|
Okuma
|
7) |
İşletimselleştirme
|
Okuma
|
8) |
Veri Toplama Teknikleri
|
Okuma
|
9) |
IBM SPSS’e Giriş ve Temel İstatistiki Ölçüler
|
Okuma
|
10) |
Veri Analizi I-Farklılık Analizleri (t-testi, ANOVA)
|
Okuma
|
11) |
Veri Analizi III -Hiyerarşik Regresyon ve GüvenilirlikAnalizi
|
Okuma
|
12) |
Veri Analizi II-İlişkisel Analizler (Korelâsyon, Regresyon, Çoklu regresyon)
|
Okuma
|
13) |
Veri Analizi IV
|
Okuma
|
14) |
Genel Tekrar
|
Okuma
|
15) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014
|
Diğer Kaynaklar: |
Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi, |
|
2) |
İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek,
|
|
3) |
İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması,
|
|
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi,
|
|
5) |
Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi,
|
|
6) |
İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek,
|
|
7) |
Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek,
|
|
8) |
Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak,
|
|
9) |
Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek,
|
|
10) |
İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek,
|
|