ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5252 | Marka İletişimi ve Stratejik Marka Yönetimi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 9 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU Doç. Dr. FİGEN YILDIRIM Prof. Dr. ÖZGÜR ÇENGEL Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA Doç. Dr. GÖZDE ÖYMEN Prof. Dr. YAMAN ÖZTEK Doç. Dr. UĞUR CEVDET PANAYIRCI Doç. Dr. CEYDA AYSUNA TÜRKYILMAZ Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ BOZKURT Dr. Öğr. Üyesi ASLI TOLUNAY Dr. Öğr. Üyesi FATİH ANIL Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH FATİH AKÇAN Dr. SABA GAMZE ORAL Dr. ZEYNEP LEMBET Öğ.Gör. REHA TARTICI Öğ.Gör. ALTAY AYHAN Öğ.Gör. MEHMET EMİN ÖRGE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Marka iletişimi ve Marka Stratejisinin tüm bellibaşlı öğelerinin kapsamlı bir incelemesi ve entegrasyonu. Pazar odaklı kültür, müşteri ve rakip analizi, değer dağıtımı, dağıtım kanalları tasarımı, fiyatlandırma, ilişki yönetimi, marka yönetimi ve pazarlama iletişimi. Rekabet dinamikleri üzerine derinlemesine bilgi ve pazarlama stratejisinin genel iş stratejisi içinde bütünleşmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Markayı, markalaşmayı, marka değerini anlamak, uygun marka mesajları ve medya stratejileri geliştirmeyi ve markalaşmanın tutarlı ve devamlı pazarlama iletişimi gerektiren interaktif bir süreç olduğunu öğrenmek. |
Bu derste marka ve marka yönetimi ayrıntılı olarak incelenecektir. Ders kapsamında marka yönetimi süreci ve bu süreci etkileyen faktörler ele alınacak ve örnek olaylar üzerinden analizler ve tartışmalar yapılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma / Marka İletişimi ve Dili Örnekleri/ Marka Kökleri / Marka ve Doğa İlişkisi / Günümüz Küresel Ekonominin Temellerinin / Analizi / Yeni Ekonomi ve Girişimci Tüketiciler ve Trendler | Haftalık Okuma |
2) | Marka Yönetimi ve Başarılı İş Modelleri/ İş Modeli-İş Planı Ayrımı / Strateji-Taktik İlişkisi / Pazarlama Planı ve Stratejileri / Pazarlama Alanındaki Gelişmeler | Haftalık Okuma |
3) | Marka ve Yenilik / Neden İletişim Yapıyoruz? / Markanız Neden Var? / Marka Bir Fiildir / Günümüzün En İyi İş Fikirleri / Gelecekte Yok Olacak Meslekler ve İşler / Stratejik Hatalar ve Yok Olan Markalar (Kodak) | Haftalık Okuma |
4) | Strateji Geleceği Şekillendirmektir / Stratejik ve Planlama İliskisi / İnovasyon Odaklı Strateji / Markalar görünmezlik pelerininin peşinde / Yaratıcı Fikirler Nasıl Ortaya Çıkar? / Yaratıcı Marka Teknikleri / İyi Fikir Bulma Yöntemleri | Haftalık Okuma |
5) | Kural Nasıl Yıkılır / Marka Yönetimi / Hizmetkar Marka Olmanın Yolları / Sadık Müşteri Neden Aldatır / Yeni bir trend: Ruhanileşme- Mistikleşme | Haftalık Okuma |
6) | Nasıl Fark Yaratılır? /Strateji Hayat Kurtarır / Kendine Saldırma Cesaretei / Marka Elemanları / Strateji Nasıl Test Edilir ? / Algı Yönetimi ve Pastavilla Örneği | Haftalık Okuma |
7) | Vize Sınavı | Yok |
8) | Stratejik Riskler ve Detroit Neden İflas Etti? / Risk nasıl fırsata çevrilir? / 7 Temel Stratejik Risk Nedir? / Toyota Olasılıkları Nasıl Değiştirdi? / Şirketlerin tek amacı para kazanmak mıdır? | Haftalık Okuma |
9) | Marka ve Savunma Hattı: Apple Mini Ipad’i neden çıkardı? / Hayırlı İşler Yaparak Para Kazanmak / Tüketici Davranışı / Farklı Tüketici Kalıpları / Hatalar / Psikolojik ve Sosyo Kültürel Etkiler / Küresel Suçluluk Duyma | Haftalık Okuma |
10) | Algılar Savaşı ve İtibar: Chobani Örneği / Vaka: Swatch’ın öyküsünden almamız gereken dersler / Yeni Bir İş Modeli: Google / Markalar ve Ülkeler: Swatch Vakası | Haftalık Okuma |
11) | Herkesin Yaptığını Yapma Kendine Ait Bir Stratejinin Olması / İyi Ürün ve Hizmet Nasıl Yaratılır? | Haftalık Okuma |
12) | Değer Nasıl Yaratıılır? / Kestirilemez İnsan Davranışları / Tüketicinin Niş Pazarına Girmek / Sahici Markalar / Yeni Dönem Müşteri Akımları / Neden Başarısız Olurlar? | Haftalık Okuma |
13) | Günümüzün Müşteri Akımları / Markaların Kara Talihi / Halkla İlişkiler ve Sosyal Sorumluluk / Gönüllü Marka Temsilcisi / Kurumsal İtibar | Haftalık Okuma |
14) | Sunumlar / Dönem Sonu Ödevi | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Güçlü Markalar Yaratmak, David A. Aaker, Mediacat Yayıncılık / İş Kitabı Dizisi 2. İleri Düzeyde Marka Yönetimi, (Değişen Dünyada Markaları Yönetmek) Paul Temporal, Brandage / İş Yönetimi Dizisi 3. Küresel Marka, Nigel Hollis, Brandage / İş Yönetimi Dizisi 4. Marka Girişimi, (Kurumsal Markalaşma ile Şirket Stratejisini, Kültürünü ve Kimliğini Uyumlu Hale Getirme Yöntemleri), Mary Jo Hatch, Brandage / İş Yönetimi Dizisi |
Diğer Kaynaklar: | 1. Creating Powerful Brands , David A. Aaker, Mediacat Publishing / Business Book Series 2. Advanced Brand Management ( Managing Brands in a Changing World ) Paul Temporal , Brandage / Business Management Series 3. Global Brand , Nigel Hollis, Brandage / Business Management Series 4. Brand Initiative (Corporate Branding supplier Strategy , Culture , and Identity of the Blending Methods ) , Mary Jo Hatch, Brandage / Business Management Series |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 13 | 6 | 78 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 225 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
2) | Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. | |
3) | Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. | |
4) | Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. | |
5) | Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. | |
6) | Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. | |
7) | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | |
8) | Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. | |
9) | Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. | |
10) | Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. | |
11) | Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. | |
12) | Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |