BA4220 Entrepreneurship & Managing InnovationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME YÖNETİMİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İŞLETME YÖNETİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4220 Girişimcilik & Yenilikçiliği Yönetmek Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere girişimci bir iş fikrini nasıl tanıyacaklarını ve gerçekleştireceklerini öğretmektir. Ders esas olarak yeni bir girişim kurmayı planlayan potansiyel girişimcilere odaklanır. Ayrıca, girişimci girişimlerin başlatılmasını ve başarısını etkileyen önemli bir faktör olarak inovasyonun rolü tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda,
1-Öğrenciler, pazar ihtiyaçlarını, rekabet dinamiklerini ve endüstri trendlerini anlamak da dahil olmak üzere girişimcilik fırsatlarını belirleyip değerlendirebilecekler.
2.Öğrenciler, potansiyel yatırımcılara, paydaşlara ve ortaklara ayrıntılı iş planları geliştirme ve sunma konusunda yetenekli olacaklar.
3.Öğrenciler, fikir üretiminden ürün geliştirmeye ve ticarileştirmeye kadar inovasyonu yönetme süreçlerini anlayacak ve uygulayacaklar.
4.Öğrenciler, dayanıklılık, uyum sağlama ve belirsizlik ve başarısızlıkla başa çıkma yeteneği de dahil olmak üzere girişimci bir zihniyet geliştirecekler.
5.Öğrenciler, karmaşık girişimcilik zorluklarını ele almak ve yenilikçi çözümler üretmek için eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri geliştirecekler.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Örnek Olay İnceleme, Saha Çalışması, Proje Hazırlama, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Okuma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım şeklindedir.
Bu ders, yenilikçi bir ürün/hizmet geliştirerek başarılı bir girişimin nasıl oluşturulacağı ve mevcut bir şirketin yenilikçi bir organizasyona nasıl dönüştürüleceği ile ilgili gerekli bilgileri sağlar.
Bu modül, GİRİŞİMCİLİK ÇALIŞMALARI VE PARADOKSLARI İLE İLGİLİ BİR ANLAYIŞ SAĞLAMAK için tasarlanmıştır.
ÖĞRENCİLERİN GİRİŞİMCİ ZİHİN SETLERİNİ TEŞVİK EDEREK POTANSİYELİ EN ÜST DÜZEYE ÇIKARMAYA ÇALIŞMAYI AMAÇLAMAKTADIR.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Dersi ve Tanıtım
2) Girişimciliğe Giriş •Girişimciliğin tanımı ve önemi •Girişimci ve girişim türleri •Girişimciliğin ekonomi üzerindeki etkisi
3) Girişimci Zihniyeti •Başarılı girişimcilerin temel özellikleri •Yaratıcılığın ve risk almanın önemi •Zorlukların üstesinden gelme stratejileri
4) Fırsat Tanıma •İş fırsatlarını belirleme ve değerlendirme •Pazar araştırması ve analizi için araçlar •Bir fizibilite çalışması geliştirme Grupların belirlenmesi
5) İş Modelleri •Farklı iş modeli türlerini anlamak •Bir değer teklifi oluşturmak •İş Modeli Kanvasına Giriş Okuma
6) İnovasyon Temelleri •İnovasyon ve türlerinin tanımlanması (artımlı, yıkıcı) •İnovasyon süreci: fikirden uygulamaya •Başarılı yeniliklerin vaka çalışmaları
7) Teknoloji ve Girişimcilik •Modern girişimcilikte teknolojinin rolü •Dijital girişimcilik ve çevrimiçi iş modelleri •Teknolojik eğilimleri ve etkilerini değerlendirme
8) Vize
9) Girişimler için Pazarlama •Yeni girişimler için bir pazarlama stratejisi oluşturma •Marka oluşturma ve müşteri katılımı •Dijital pazarlama araçlarını etkili bir şekilde kullanma
9) Üretimde Yalın Tarihi ii. Yalın Üretim İlkeleri, bu 9 ilkenin üretimde nasıl kullanıldığı Toyota İşbirliğinden Yalın İlkelere Örnekler Okuma: Bölüm3 Yalın Startup
10) Ölçeklendirme ve Büyüme Stratejileri •Bir işletmeyi başarılı bir şekilde ölçeklendirme stratejileri •Büyüme sırasında operasyonları ve kaynakları yönetme •Ölçeklendirmedeki riskleri belirleme ve azaltma •İş Planı ve Finansal Plan, Yatırımlar ve Yatırımcılar
11) Sosyal Girişimcilik ve İnovasyon •Sosyal girişimciliği ve önemini tanımlama •Kâr ve sosyal etkiyi dengeleme •Başarılı sosyal girişimlerin örnekleri
12) Girişimci Ekosistemleri Oluşturma •Girişimci ekosistemlerinin bileşenlerini anlama •Kuluçka merkezlerinin, hızlandırıcıların ve mentorluğun rolü •Ağ kurma ve iş birliği fırsatları •Girişimcilikte Gelecekteki Trendler
13) Final Sunumları
14) Final Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: This course does not have a specific textbook.The presentations covered in class will be uploaded to the ITS Learning system.
Diğer Kaynaklar: "The Lean Startup" by Eric Ries
•Focuses on how startups can be more efficient and innovative through a systematic, scientific approach to creating and managing successful businesses.
"Business Model Generation" by Alexander Osterwalder and Yves Pigneur
•A practical guide to understanding, designing, and implementing business models, complete with visual tools like the Business Model Canvas.
"The Innovator's Dilemma" by Clayton M. Christensen
•Explores why successful companies often fail to innovate and how they can overcome challenges to maintain growth through disruptive innovation.
"Start with Why" by Simon Sinek
•Discusses the importance of purpose in entrepreneurship and how starting with "why" can lead to greater success and impact.
"Zero to One" by Peter Thiel
Offers insights on creating unique innovations and building startups that contribute to progress, encouraging entrepreneurs to think differently.
"Creativity, Inc." by Ed Catmull
•A behind-the-scenes look at Pixar and the management strategies that foster creativity and innovation in a highly competitive industry.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Sunum 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 8 104
Sunum / Seminer 1 3 3
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme yönetimi alanında edindiği teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır.
2) İşletmenin yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olur ve yeni yönetim tekniklerini takip eder.
3) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
4) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.
5) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
6) İşletmenin finansal analizini yaparak finansal sorunlarına çözüm önerileri getirir.
7) İşletmenin insan kaynaklarını işletme amaçları doğrultusunda verimli biçimde çalışmasını ve gelişmesini sağlar.
8) Üretim ve pazarlamanın temel işlevlerini bir bütün olarak kavrar, yeni üretim ve pazarlama tekniklerini uygular.
9) İşletmelerde maliyet hesaplamalarını yapar, muhasebe kayıtlarını tutar, mali tabloları hazırlar ve yorumlar.
10) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
11) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. 2