FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4220 | Girişimcilik & Yenilikçiliği Yönetmek | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere girişimci bir iş fikrini nasıl tanıyacaklarını ve gerçekleştireceklerini öğretmektir. Ders esas olarak yeni bir girişim kurmayı planlayan potansiyel girişimcilere odaklanır. Ayrıca, girişimci girişimlerin başlatılmasını ve başarısını etkileyen önemli bir faktör olarak inovasyonun rolü tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda, 1-Öğrenciler, pazar ihtiyaçlarını, rekabet dinamiklerini ve endüstri trendlerini anlamak da dahil olmak üzere girişimcilik fırsatlarını belirleyip değerlendirebilecekler. 2.Öğrenciler, potansiyel yatırımcılara, paydaşlara ve ortaklara ayrıntılı iş planları geliştirme ve sunma konusunda yetenekli olacaklar. 3.Öğrenciler, fikir üretiminden ürün geliştirmeye ve ticarileştirmeye kadar inovasyonu yönetme süreçlerini anlayacak ve uygulayacaklar. 4.Öğrenciler, dayanıklılık, uyum sağlama ve belirsizlik ve başarısızlıkla başa çıkma yeteneği de dahil olmak üzere girişimci bir zihniyet geliştirecekler. 5.Öğrenciler, karmaşık girişimcilik zorluklarını ele almak ve yenilikçi çözümler üretmek için eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri geliştirecekler. |
This course provides necessary information related how to create a successful start-up through developing an innovative product /services and how to transform an existing company to be an innovative organisation This module is designed to PROVIDE AN INSIGHT INTO THE CONTRADICTIONS AND PARADOXES OF ENTREPRENEURSHIP. TO MAXIMISE THE POTENTIAL FOR STIMULATING STUDENTS’ ENTREPRENEURIAL MIND-SETS. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Dersi ve Tanıtım | |
2) | Girişimciliğe Giriş •Girişimciliğin tanımı ve önemi •Girişimci ve girişim türleri •Girişimciliğin ekonomi üzerindeki etkisi | |
3) | Girişimci Zihniyeti •Başarılı girişimcilerin temel özellikleri •Yaratıcılığın ve risk almanın önemi •Zorlukların üstesinden gelme stratejileri | |
4) | Fırsat Tanıma •İş fırsatlarını belirleme ve değerlendirme •Pazar araştırması ve analizi için araçlar •Bir fizibilite çalışması geliştirme | Grupların belirlenmesi |
5) | İş Modelleri •Farklı iş modeli türlerini anlamak •Bir değer teklifi oluşturmak •İş Modeli Kanvasına Giriş | Okuma |
6) | İnovasyon Temelleri •İnovasyon ve türlerinin tanımlanması (artımlı, yıkıcı) •İnovasyon süreci: fikirden uygulamaya •Başarılı yeniliklerin vaka çalışmaları | |
7) | Teknoloji ve Girişimcilik •Modern girişimcilikte teknolojinin rolü •Dijital girişimcilik ve çevrimiçi iş modelleri •Teknolojik eğilimleri ve etkilerini değerlendirme | |
8) | Vize | |
9) | Girişimler için Pazarlama •Yeni girişimler için bir pazarlama stratejisi oluşturma •Marka oluşturma ve müşteri katılımı •Dijital pazarlama araçlarını etkili bir şekilde kullanma | |
9) | Üretimde Yalın Tarihi ii. Yalın Üretim İlkeleri, bu 9 ilkenin üretimde nasıl kullanıldığı Toyota İşbirliğinden Yalın İlkelere Örnekler | Okuma: Bölüm3 Yalın Startup |
10) | Ölçeklendirme ve Büyüme Stratejileri •Bir işletmeyi başarılı bir şekilde ölçeklendirme stratejileri •Büyüme sırasında operasyonları ve kaynakları yönetme •Ölçeklendirmedeki riskleri belirleme ve azaltma •İş Planı ve Finansal Plan, Yatırımlar ve Yatırımcılar | |
11) | Sosyal Girişimcilik ve İnovasyon •Sosyal girişimciliği ve önemini tanımlama •Kâr ve sosyal etkiyi dengeleme •Başarılı sosyal girişimlerin örnekleri | |
12) | Girişimci Ekosistemleri Oluşturma •Girişimci ekosistemlerinin bileşenlerini anlama •Kuluçka merkezlerinin, hızlandırıcıların ve mentorluğun rolü •Ağ kurma ve iş birliği fırsatları •Girişimcilikte Gelecekteki Trendler | |
13) | Final Sunumları | |
14) | Final Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | This course does not have a specific textbook.The presentations covered in class will be uploaded to the ITS Learning system. |
Diğer Kaynaklar: | "The Lean Startup" by Eric Ries •Focuses on how startups can be more efficient and innovative through a systematic, scientific approach to creating and managing successful businesses. "Business Model Generation" by Alexander Osterwalder and Yves Pigneur •A practical guide to understanding, designing, and implementing business models, complete with visual tools like the Business Model Canvas. "The Innovator's Dilemma" by Clayton M. Christensen •Explores why successful companies often fail to innovate and how they can overcome challenges to maintain growth through disruptive innovation. "Start with Why" by Simon Sinek •Discusses the importance of purpose in entrepreneurship and how starting with "why" can lead to greater success and impact. "Zero to One" by Peter Thiel Offers insights on creating unique innovations and building startups that contribute to progress, encouraging entrepreneurs to think differently. "Creativity, Inc." by Ed Catmull •A behind-the-scenes look at Pixar and the management strategies that foster creativity and innovation in a highly competitive industry. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | 104 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |