İNSAN KAYNAKLARI (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5450 | İşveren Markası Tasarımı | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK PERKER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders çağdaş işletmeciliğin temel konuları arasında yer alan işveren markası yönetimi üzerinde durarak gerek yöneticilerin gerekse de çalışanların sürdürdükleri görevlerine ilişkin mesleki bilgi birikimlerini zenginleştirmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İşveren Markasının önemini anlar. 2. İKY fonksiyonları ile İşveren Markasını yorumlar. 3. İşletme Fonksiyonları ile İşveren Markasını anlamlandırır. 4. İşveren Markası Yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. 5. İşveren Markası ve Sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi kavrar. 6. İşletmelerin Fonksiyonları ve İşveren Markası arasındaki ilişkileri görebilir. 7. Genel olarak işletmelerin İşveren Markası Yönetimi yaklaşımlarına bütüncül bakabilir. |
İşveren Markası Yönetimi anlayışı İşletme literatürünün güncel inceleme konuları arasında yer almaktadır. Özellikle son yıllarda içeriği ve kapsamı genişleyerek yetenek yönetimi ve sürdürülebilirlik çerçevesinde de ele alınmaya başlanmıştır. Birbiri içine geçmiş bir yapı sergileyen küresel iş ortamında İşveren Markası anlayışı ve İşveren Markası Yönetimi uygulamaları rekabetçi avantaj sağlamanın koşulları olarak ele alınmaya başlamıştır. Bunun sonucunda da gerek işletmeler gerekse de yöneticiler ekonomik, sosyal ve çevresel faktörler açısından hem kısa hem de uzun vadeli çözümler ve politikalar üretmek durumunda kalmaktadırlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşveren Markası Kavramı ve Teorik Altyapısı | |
2) | İşveren Markası ve Ticari Marka ilişkisi | |
3) | İşveren Markası ve Kurumsal İtibar | |
4) | İşveren Markası Ölçümü Üzerine Çalışmalar | |
5) | İşveren Markası ve İşveren Çekiciliği | |
6) | İşveren Markası ve İş Arama Davranışı | |
7) | İşveren Markası ve Sosyal Medya | |
8) | Ara Sınav | |
9) | İşveren Markası ve İşgören Devir Hızı | |
10) | İşveren Markası Uygulama Örnekleri | |
11) | İşveren Markası Uygulama Örnekleri | |
12) | İşveren Markası Uygulama Örnekleri | |
13) | İşveren Markası Uygulama Örnekleri | |
14) | İşveren Markası Uygulama Örnekleri |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Ting, Cyrill, Employer branding and the employee-life-cycle: how to become an attractive employer, AV Akademikerverlag, 2011. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan kaynakları yönetiminin teorik ve pratik yönlerini, insan sermayesi ile ilgili operasyonel ve stratejik hedefler elde etmeyi sağlayacak stratejileri formüle ederek organizasyonlara uygulamak. | |
2) | İnsan kaynakları işe alım, eğitim, geliştirme ve tutma etkinliğini artırmak ve genel organizasyon stratejisi ve amacı ile İKY stratejisi düzenlemek için uygun İKY matris ve diğer İKY analitiklerini uygulamak. | |
3) | İnsan kaynakları uzmanlarınının yetenek yönetimi tekniklerini kullanmaları, değerlendirme ve uygulamada, etkin konumu planlama, yetenek seçimi, yerleştirme, tazminat ve ödüllerin yanı sıra kişiyi elde tutmayı kolaylaştırmak. | |
4) | Değerler, inançlar ve kültürler arasındaki farklılıklar; etik sonuçlar ve algılanan çatışma noktalarındaki uyuşmazlığı titiz şekilde dikkate almak için, arabuluculuk veya müzakere stratejileri önerme. | |
5) | Stratejik düşünme ve yönetimi ile organizasyonel performansı artırmak ve sürdürmek, beşeri sermaye, fiziki ve mali kaynakların dağıtımı ve gelişimi için imkanları değerlendirme. | |
6) | İnsan kaynakları yönetiminde, bireye, örgütlere, çevreye ve topluma bir bütün olarak ilgi gösteren profesyonel standartlar, yasal gereksinimler ve düzenleyici kılavuzlar temelinde rasyonelleştirme yetisini ve etik kararları sergilemek. | |
7) | Eleştirel düşünme ve analitik becerilerini uygulayarak insan sermayesi ve insan kaynakları ihtiyaçları ve sorunları ile ilgili karmaşık iş problemlerine, sistematik sistemik ve sürdürülebilir çözümler önerme. |