MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5506 | Mimari Tasarım Yarışma Kültürü | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Architecture Graduate Program |
Dersin Amacı: | Mimarlık ve Tasarımda Yarışmalar kültürü ile öğrencileri tanıştırmak, özellikle mimari yarışmaların yapısını tartışmaya açmak, doğasının anlaşılmasını sağlamak ve öğrenceleri yarışmalara katılım konusunda teşvik etmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi alan öğrenciler; I. mimarlık lisans eğitimlerini, özellikle mimari teorik ve konsept geliştirme adına geliştirirler. II. Mimarlıkta seçilmiş bir konu üzerine araştırma ve sonuçların yorumu konusunda kazanım elde ederler. III. Mimarlık alanında seçilmiş bir konuda tasarım problemlerine ilişkin alternatif çözümler geliştirebilirler. IV. Sözel, görsel ve yazınsal medya üzerinden üretilmiş çalışmalara erişebilirler. |
20. yüzyıldan günümüze çağdaş mimarlık ve tasarım yarışma oraganizasyonları Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Konuk / Uzman Daveti, Okuma, Örnek Olay İnceleme, Tartışma, Teaching Methods and Techniques Used in the Course are: Lecture, Individual Study, Experiment, Drama, Educational Game, Differentiation, Field Trip, Observation, Group Work, Guest Speaker/Expert Invitation, Reading, Collaborative Learning, Discussion, Technology-Enhanced Learning, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, ders izlencesinin aktarımı | - |
2) | Mimarlık ve Tasarımda Yarışma Kültürüne Giriş | Araştırma |
3) | 20. yüzyılda Mimarlık ve Tasarımda Yarışmalar | Araştırma |
4) | 2000-2010 yılları arasında Mimarlık ve Tasarımda Yarışmalar | Araştırma |
5) | 2010 - 2024 yılları arasında Mimarlık ve Tasarımda Yarışmalar | Araştırma |
6) | 20. yüzyılda Kentsel Tasarım ve Peyzaj Tasarımı Yarışmaları | Araştırma |
7) | Çağdaş Mimarlık ve Tasarım Öğrenci Yarışmaları | Araştırma |
8) | Vize Sunumları | Sunum hazırlığı |
9) | Vize Sunumları | Sunum Hazırlığı |
10) | Mimarlık ve Tasarımda Seçilmiş Yarışmalar | Araştırma |
11) | Mimarlık ve Tasarım Yarışmalarında Organizasyon ve Yarışma Sürecinin Değerlendirmesi | Araştırma |
12) | Mimarlık ve Tasarım Yarışma Önerisi Sunumu (Yarışma Konusu Önerisi ve Şartname Sunumu) | Araştırma - Sunum Hazırlığı |
13) | Mimarlık ve Tasarım Yarışma Önerisi Sunumu (Yarışma Konusu Önerisi ve Şartname Sunumu) | Araştırma - Sunum Hazırlığı |
14) | Mimarlık ve Tasarım Yarışma Önerisi Sunumu (Yarışma Konusu Önerisi ve Şartname Sunumu) | Araştırma - Sunum Hazırlığı |
15) | Final Sınavı: Öneri Yarışma Şartnamesinin online teslimi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | Architecture Competitions and the Production of Culture, Quality, and Knowledge: An International Inquiry, Jean-Pierre Chupin, Carmela Cucuzzella, Bechara Helal (eds), Potential Architecture Books, Montreal, Canada, 2015. Architecture Competition: Project Design and the Building Process, Ignaz Strebel, Jan Silberberger (eds.), Routledge, London, UK, 2017. Design by Competition: Making Design Competition Work, Jack, L. Nasar, Cambridge University Press, Cambridge, UK, 1999. Wettbewerbe Aktuell, Journal on Arch. and Urban Design Competitions |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 98 |
Sunum / Seminer | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 3 | 9 |
Rapor Teslimi | 1 | 3 |
Final | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. | |
6) | Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | |
9) | Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. |