ARC5506 Mimari Tasarım Yarışma KültürüBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC5506 Mimari Tasarım Yarışma Kültürü Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALİ DEVRİM IŞIKKAYA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Architecture Graduate Program
Dersin Amacı: Mimarlık ve Tasarımda Yarışmalar kültürü ile öğrencileri tanıştırmak, özellikle mimari yarışmaların yapısını tartışmaya açmak, doğasının anlaşılmasını sağlamak ve öğrenceleri yarışmalara katılım konusunda teşvik etmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi alan öğrenciler;
I. mimarlık lisans eğitimlerini, özellikle mimari teorik ve konsept geliştirme adına geliştirirler.
II. Mimarlıkta seçilmiş bir konu üzerine araştırma ve sonuçların yorumu konusunda kazanım elde ederler.
III. Mimarlık alanında seçilmiş bir konuda tasarım problemlerine ilişkin alternatif çözümler geliştirebilirler.
IV. Sözel, görsel ve yazınsal medya üzerinden üretilmiş çalışmalara erişebilirler.

Dersin İçeriği

20. yüzyıldan günümüze çağdaş mimarlık ve tasarım yarışma oraganizasyonları
Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Konuk / Uzman Daveti, Okuma, Örnek Olay İnceleme, Tartışma,
Teaching Methods and Techniques Used in the Course are: Lecture, Individual Study, Experiment, Drama, Educational Game, Differentiation, Field Trip, Observation, Group Work, Guest Speaker/Expert Invitation, Reading, Collaborative Learning, Discussion, Technology-Enhanced Learning,

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, ders izlencesinin aktarımı -
2) Mimarlık ve Tasarımda Yarışma Kültürüne Giriş Araştırma
3) 20. yüzyılda Mimarlık ve Tasarımda Yarışmalar Araştırma
4) 2000-2010 yılları arasında Mimarlık ve Tasarımda Yarışmalar Araştırma
5) 2010 - 2024 yılları arasında Mimarlık ve Tasarımda Yarışmalar Araştırma
6) 20. yüzyılda Kentsel Tasarım ve Peyzaj Tasarımı Yarışmaları Araştırma
7) Çağdaş Mimarlık ve Tasarım Öğrenci Yarışmaları Araştırma
8) Vize Sunumları Sunum hazırlığı
9) Vize Sunumları Sunum Hazırlığı
10) Mimarlık ve Tasarımda Seçilmiş Yarışmalar Araştırma
11) Mimarlık ve Tasarım Yarışmalarında Organizasyon ve Yarışma Sürecinin Değerlendirmesi Araştırma
12) Mimarlık ve Tasarım Yarışma Önerisi Sunumu (Yarışma Konusu Önerisi ve Şartname Sunumu) Araştırma - Sunum Hazırlığı
13) Mimarlık ve Tasarım Yarışma Önerisi Sunumu (Yarışma Konusu Önerisi ve Şartname Sunumu) Araştırma - Sunum Hazırlığı
14) Mimarlık ve Tasarım Yarışma Önerisi Sunumu (Yarışma Konusu Önerisi ve Şartname Sunumu) Araştırma - Sunum Hazırlığı
15) Final Sınavı: Öneri Yarışma Şartnamesinin online teslimi -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: Architecture Competitions and the Production of Culture, Quality, and Knowledge: An International Inquiry, Jean-Pierre Chupin, Carmela Cucuzzella, Bechara Helal (eds), Potential Architecture Books, Montreal, Canada, 2015.

Architecture Competition: Project Design and the Building Process, Ignaz Strebel, Jan Silberberger (eds.), Routledge, London, UK, 2017.

Design by Competition: Making Design Competition Work, Jack, L. Nasar, Cambridge University Press, Cambridge, UK, 1999.

Wettbewerbe Aktuell, Journal on Arch. and Urban Design Competitions

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 98
Sunum / Seminer 14 42
Ara Sınavlar 3 9
Rapor Teslimi 1 3
Final 2 6
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir.
2) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur.
3) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir.
4) Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir.
5) Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir.
6) Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur.
7) Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar.
8) Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir.
9) Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur.