Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hakim
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen
Çekime hazır bir senaryo yazabilen
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip
|
Dersin Amacı: |
Televizyon sinema ve sahne sanatları güzelleştirici makyajın önemi ,güzelleştirici makyajın öneminden çok senaryodaki karekter makyajının oyuncunun yüzüne uygulıyabilmek ,bunun içinde temel makyajın önemi .Temel makyajın önemi tarihcesi ve estetik kavramı bilgi ve felsefelerini tamamlamak ,ışığın ve rengin makyaj üzerindeki etkİlerini kavramak .3 boyutlu makyajın yapım ve uygulanması ve hangi alanlarda kullanıldığı ve sinema, tv deki etkisi ve yeri.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sinema makyajı tanımı ve özellikleri
|
|
2) |
Sinema makyajının renk özellikleri
|
|
3) |
Sinema makyajı yaparken dikkat edilecek noktalar
|
|
4) |
Kullanılacak makyaj ürünlerinin seçimi ve özellikleri
|
|
5) |
Televizyon makyajı tanımı ve özellikleri
|
|
6) |
kullanılacak araç gereçlerin seçimi ve tanıma yöntemleri |
|
7) |
Televizyon makyajı yaparken dikkat edilecek noktalar
|
|
8) |
Plastik Makyaj
|
|
9) |
Yaşlandırma makyajı |
|
10) |
Sakal, Bıyık, peruk uygulamaları |
|
11) |
takma diş, göz, tırnak, burun, kulak vb uygulamaları |
|
12) |
Yara makyajı |
|
13) |
Yanık makyajı |
|
14) |
genel değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |