COP4220 KOÇTAŞ - Innovative Approaches in Home Improvement RetailBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4220 KOÇTAŞ- Ev Geliştirme Perakendeciliğinde Yenilikçi Yaklaşımlar Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrenciye perakendecilikle ilgili temel kavramları; perakendeciliğin dinamiklerini, perakende yönetimini etkileyen iç ve dış çevresel faktörleri, perakendede dijital kanallar ve marka yönetimini, müşteri ilişkileri yönetimini, ürün yerleştirme ve görsel mağazacılığı, pazaryeri, kategori yönetim sürecini, farklı kanallardan satış ve hizmeti (omnichannel), mağaza atmosferini, perakende satış tekniklerini, tedarik zincirini, lojistik yönetimini ve depo yönetimini tanıtmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin tamamlanmasının ardından öğrenciler şunları öğreneceklerdir:

● Ev Geliştirme Perakendecisi olmanın anlamı,
● Perakende sektörünün bugünü ve geleceği,
● Perakende yönetimini etkileyen dış ve iç çevresel faktörler,
● Perakendede dijital kanallar ve marka yönetimi,
● İK, pazarlama, BT, finans ve tedarik zinciri dahil olmak üzere perakende yönetimindeki yönetimsel işlevler.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Konuk / Uzman Daveti, Anlatım, Okuma, Gözlem, Tartışma, Gezi, Bireysel Çalışma şeklindedir.
Perakendecilik ile ilgili temel kavramlar; ev geliştirme perakendeciliğinin dinamikleri, perakende yönetimini etkileyen iç ve dış çevresel unsurlar; perakende de marka yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yerleştirme ve görsel düzenleme, kategori yönetim süreci, farklı kanallardan (omnichannel) satış ve hizmet, mağaza atmosferi ,perakende satış teknikleri, tedarik zinciri ,lojistik yönetimi ve depo yönetimi .

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı
2) Kategori Yönetimi
3) Pazarlama Analitiği ve Kurumsal İletişim
4) Tedarik Zinciri ve Lojistik
5) Alan ve Menzil Planlaması
6) İnsan Kaynakları
7) Finansal Yönetim
8) Vize Sınavı
9) Müşteri Deneyimi ve Yapay Zeka Nasıl Tasarlanır?
10) Perakendede Dijital Dönüşüm ve İnovasyon
11) Dijital Kanallar ve Pazar Yeri
12) Ceo Sohbetleri
13) Mağaza ve Satış Yönetimi
14) Mağaza Ziyareti

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Book: Retail Isn't Dead: Innovative Strategies for Brick and Mortar Retail Success
Diğer Kaynaklar: Lecturer's notes

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 8 104
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir. 5
2) Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
3) Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. 4
4) İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. 3
5) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. 3
6) Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. 4
7) Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. 4
8) Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 4
9) Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir. 4