ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3118 | Dış Politika Muhabirliği | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin uluslararası gazetecilik ve diplomasi muhabirliği alanları için gereken temel becerileri kazanmasını sağlamaktır. Dersi alan öğrencilerin küresel siyaset ve uluslararası ilişkiler hakkında farkındalık sahibi olmaları ve haber toplama ve yazma yetilerini geliştirmeleri beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - gazeteci gözüyle uluslararası siyaset hakkında farkındalık sahibi olacak, - dijital medya platformları, televizyon ve gazeteler için uluslararası siyaset hakkında çeşitli şekillerde haber yazımını öğrenecek, - planlama ve projelendirme becerilerini geliştirirken uluslararası gazetecilik meseleleri için farklı kaynakları etkili biçimde kullanmayı öğrenecek. |
Hızla dijitalleşen küresel dünyada uluslararası siyasetin ve bu bağlamda gelişen siyasi olayların etik ve adil bir şekilde haberleştirilmesi ve kamuya duyurulmasının önemi her geçen gün daha da artmaktadır. Medya profesyonellerinin uluslararası siyaset, diplomasi ve dış politika gibi konular hakkında kapsamlı bilgi sahib olması ve bu bilgileri doğru analizler yaparak haberleştirmesi sektör için hayati önem taşımaktadır. Bu amaçla dönem boyunca Birleşmiş Milletler, NATO, Ortadoğu politikaları, Türkiye dış politikası gibi konular çerçevesinde uluslararası gazetecilik ele alınmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, uluslararası siyasete giriş | |
2) | Birleşmiş Milletler'in yapısı ve uluslararası habercilik için odak noktaları | |
3) | NATO, Avrupa Birliği ve Arap Birliği gibi uluslararası siyasete etki eden bölgesel yapılar ve bilgilendirici kısa haber yazımı | |
4) | İklim krizi, mülteci sorunu gibi uluslararası sorunlar ve açıklayıcı grafikler hazırlama | |
5) | Türk dış politikasının temel prensipleri ve uluslararası haber yazımında belge kullanımı | |
6) | Rus dış politikası, Türkiye-Rusya ilişkileri ve televizyon için sesli simultane çeviri yazımı | |
7) | Amerikan dış politikası, ABD'nin Ortadoğu politikaları, Türkiye-ABD ilişkileri ve haber toplamada düşünce kuruluşlarından faydalanma | |
8) | Ortadoğu meselesine giriş, Filistin sorusu ve soru-cevap tarzında haber yazımı | |
9) | Suriye, devlet harici aktörler ve biyografi haberi yazımı | |
10) | Suriye ve gazetecilikte harita kullanımı | |
11) | Irak, Türkiye-Irak ilişkileri ve profil hikayeleri yazımı | |
12) | İran, Türkiye-İran ilişkileri ve haber yazımının gözden geçirilmesi | |
13) | Uluslararası meseleler üzerine analiz yazısı yazma | |
14) | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Reus-Smit, C. and Snidal, D. (2008), The Oxford Handbook of International Relations, Oxford, New York: Oxford University Press. Romano, A. (ed.), (2010), International journalism and democracy [electronic resource]: civic engagement models from around the world, New York : Routledge, 2010. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 4 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |