GAD3026 Tabletop Game DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3026 Masaüstü Oyun Tasarımı Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ
Dersin Amacı: Bu ders masa başında oynanan oyunlara odaklanmaktadır. Öğrencilerin analog oyun tasarım sürecini öğrenmesini ve deneyimlemesini amaçlarken, bir yandan oyun tasarımlarına entegrasyonu ile bağlantılar sunup oyun tasarımı hakkında farklı bakış açıları sunmaktadır. Ders aynı zamanda birçok atölye ve grup aktivitesi içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1) Oyun mekaniklerinin kullanım alanlarının kavranması.
2) Masaüstü oyunlarındaki mekaniklerin anlaşılması.
3) Pragmatik düşüncenin ve profesyonel bakış açısının analog bir oyunda nasıl kullanılacağı.
4) Masaüstü oyunların yapımındaki teknikleri analiz etme yeteneğinin öğrenciye kazandırılması.
5) Tüm analog projelerde oyun tasarımı ve yaratıcılık integrasyonu.

Dersin İçeriği

Ders içeriği oyunun fikirden ürüne dönüşüm sürecini, üretim öncesi ve sonrası dökümantasyonların (Oyun Tasarım Dökümanı, İlke Dökümanı, Kural Dökümanı vb.)yazımını ve yönetimini, beyin fırtınası, prototipleme ve oynanabilirlik testini kapsıyor.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Masaüstü oyunlara ve tasarım süreçlerine tarihsel yaklaşımlar
2) Masaüstü oynanış çeşitlerinin tanımlanması ve oyun kavramlarının incelenmesi
3) Oyun temposu, dinamikler ve mekaniklerinin yönetimi.
4) Masaüstü oyunların biçimsel ve dramatik elemanları
5) Masaüstü oyun deneyiminin ölçümlenmesi ve iteratif geliştirme süreçleri
6) Masaüstü oyunlarda rekabet, yetenek ve şans kavramları
7) Masaüstü oyun bileşenleri: mekanikler, anlatı ve dinamikler
8) Fikirden prototipe: oynanabilir prototipleme
9) Oynanış testi ve oynanabilirlik, oyun analizi
10) Kullanılabilir oyun üretme ve oyun prodüksiyon aşamaları I
11) Kullanılabilir oyun üretme ve oyun prodüksiyon aşamaları II
12) Final projesi için fikir sunumları ve kararlaştırma.
13) Final projesi ilerleme gözlemleri.
14) Final projesi sunumları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Oxford History of Board Games, David Parlett, 2009.
The Civilized Guide to Tabletop Gaming: Rules Every Gamer Must Live By, Teri Litorco, 2016
Game Design Workshop – Tracy Fullerton
Fundamentals of Game Design – Ernest Adams & Adam Rolling
Challenges for Game Designers – Brenda Brathwaite & Ian Schreiber
Diğer Kaynaklar: "XU, Yan, et al. Chores Are Fun: Understanding Social Play in Board Games for Digital Tabletop Game Design. In: DiGRA Conference. 2011.
WHALEN, Tara. Playing well with others: Applying board game design to tabletop display interfaces. In: ACM symposium on user interface software and technology. New York: ACM Press, 2003.
WIGDOR, Daniel, et al. Under the table interaction. In: Proceedings of the 19th annual ACM symposium on User interface software and technology. ACM, 2006. p. 259-268."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 5
Projeler 9 % 25
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 8 64
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek.
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek.