Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ortopedik rehabilitasyonda genel değerlendirme prensipleri ve kullanılan değerlendirme yöntemleri |
|
2) |
Kırıklar, kırıkların sınıflaması,kırık iyileşmesi, kırık komplikasyonları |
|
3) |
Kırıklarda tedavi ve kırık rehabilitasyonunun genel prensipleri |
|
4) |
Alt ve üst ekstremite kırıklarında rehabilitasyon |
|
5) |
Eklem artroplastileri, endoprotezler ve rehabilitasyonu |
|
6) |
Romatiod artrit ve osteoartritin fizyoterapi ve rehabilitasyonu |
|
7) |
Ankilozan spondilit ve nonartiküler romatizmal hastalıkların rehabilitasyonu |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Omuzda rotator kılıf patolojileri, bursit ve periatritlerde rehabilitasyon yaklaşımları |
|
10) |
Patellofemoral ağrı sendromu ve fizyoterapi ve rehabilitasyon prensipleri |
|
11) |
Dizde bağ ve menisküs yaralanamalarında rehabilitasyon |
|
12) |
Bel ve boyun ağrılarında cerrahi ve cerrahi olmayan tedaviler, fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları |
|
13) |
Ortopedik problemlerde bandajlama ve teypleme yöntemleri |
|
14) |
Ortopedik hastaların fiziksel aktivite seviyesini arttırmak için teknolojik yaklaşımları ve yenilikçilik, çocuk,yetişkin ve yaşlılar için sanal rehabilitasyon |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders notları haftalık olarak verilecektir. / Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: |
- Brotzman, S. B. (2003) Clinical Orthopaedic Rehabilitation. St. Louise: Mosby
- Malone, T. R., McPoil, T., Nitz, A. J. (1997) Orthopaedic and sports physical therapy, 3rd Edition. St Louis: Mosby
- Atkinson, K., Coutts, F. J., Hassenkamp, A. M. (2005) Physiotherapy in Orthopaedics: A Problem-Solving Approach, 2nd Edition. Churchill Livingstone
- Burstein, A. H., Wright, T. M. (1994) Fundamentals of Orthopaedic Biomechanics. Baltimore: William&Wilkins |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
5 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
4 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
5 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
5 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
2 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
5 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
2 |