FTR4017 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon SeminerleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR4017 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Seminerleri Güz 0 2 0 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SENA VARGEL
Öğ.Gör. TUĞÇE TAHMAZ
Öğ.Gör. SEDA GÖZENER
Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersin Amacı: Mezuniyet öncesinde, bir alanda kapsamlı bir literatür çalışması yaparak yazılı ve sözlü bir sunum hazırlama becerisini kazandırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Litertür tarama yapabilir.
- Sunum hazırlayabilir.
- Tartışma yapabilir.

Dersin İçeriği

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrencinin seçeceği bir konuyu incelemesi, literatür bilgisi ile desteklemesi ve sunmasını içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) FTR alanındaki farklı konular ve bakış açıları
2) Rehabilitasyonda teknoloji ve innovasyon, girişimcilik konularının kanıta dayalı makaleler eşliğinde incelenmesi,
3) Seçilen bir konuda literatür çalışması, kanıta dayalı makalelerin incelenmesi
4) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu
5) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu
6) Literatür tarama
7) Literatür tarama
8) FTR alanındaki farklı konular ve bakış açıları
9) Seçilen bir konuda literatür çalışması, kanıta dayalı makalelerin incelenmesi
10) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu
11) Seçilen konu ile ilişkili üç makalenin sunumu
12) Seminer sunumlarının yapılması ve tartışılması
13) Seminer sunumlarının yapılması ve tartışılması
14) Seminer sunumlarının yapılması ve tartışılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: Dönemin ilk dersinde duyurulacaktır. Will announced at first lesson of term.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 0
Uygulama 2 % 0
Sunum 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Laboratuvar 2 2 4
Uygulama 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 2 20 40
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 3
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 2
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 4
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 2
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 5
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 3
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 2
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 5
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 3
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 2