Dalga hareketi, elektromanyetik teori, elektromanyetik spektrum (tayf), ışığın yayılması, dokuların optik özelliklerinin ölçümü, optik, mikroskopi, laserler, laser-doku etkileşim mekanizmaları, cerrahide laserler, doku kaynağı, laser cımbızı, görüntülemede laserler, tanısal uygulamalar, elektrocerrahi-laser cerrahisi karşılaştırması, laser güvenliği.
Dersin öğretim yöntemleri; ders anlatımı, okuma, tartışma ve problem çözme şeklindedir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders hakkında |
|
2) |
Dalga hareketine giriş, elektromanyetik dalgalar ve spektrum |
|
3) |
Işığın yayılması: yansıma, kırılma, saçılma, girişim ve kırınım |
2. Haftanın ders notlarını okuyun |
4) |
LASER nedir? |
3. Haftanın ders notlarını okuyun |
5) |
Laser-doku etkileşimleri
|
4. Haftanın ders notlarını okuyun |
6) |
Fotokimyasal etkileşimler
|
5. Haftanın ders notlarını okuyun |
7) |
Fototermal etkileşimler |
6. Haftanın ders notlarını okuyun |
8) |
Fotomekanik etkileşimler |
7. Haftanın ders notlarını okuyun |
9) |
Oftalmolojide laserler
|
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
10) |
Dermatolojide laserler |
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
11) |
Genel cerrahide laserler |
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
12) |
Görüntülemede laserler |
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
13) |
Tanılama uygulamaları |
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
14) |
Genel tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
1 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
1 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
1 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
3 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
5 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
4 |