Dalga hareketi, elektromanyetik teori, elektromanyetik spektrum (tayf), ışığın yayılması, dokuların optik özelliklerinin ölçümü, optik, mikroskopi, laserler, laser-doku etkileşim mekanizmaları, cerrahide laserler, doku kaynağı, laser cımbızı, görüntülemede laserler, tanısal uygulamalar, elektrocerrahi-laser cerrahisi karşılaştırması, laser güvenliği.
Dersin öğretim yöntemleri; ders anlatımı, okuma, tartışma ve problem çözme şeklindedir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders hakkında |
|
2) |
Dalga hareketine giriş, elektromanyetik dalgalar ve spektrum |
|
3) |
Işığın yayılması: yansıma, kırılma, saçılma, girişim ve kırınım |
2. Haftanın ders notlarını okuyun |
4) |
LASER nedir? |
3. Haftanın ders notlarını okuyun |
5) |
Laser-doku etkileşimleri
|
4. Haftanın ders notlarını okuyun |
6) |
Fotokimyasal etkileşimler
|
5. Haftanın ders notlarını okuyun |
7) |
Fototermal etkileşimler |
6. Haftanın ders notlarını okuyun |
8) |
Fotomekanik etkileşimler |
7. Haftanın ders notlarını okuyun |
9) |
Oftalmolojide laserler
|
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
10) |
Dermatolojide laserler |
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
11) |
Genel cerrahide laserler |
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
12) |
Görüntülemede laserler |
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
13) |
Tanılama uygulamaları |
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
14) |
Genel tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|