Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction and Review of the Course |
General overview of this class; rules, homework, projects and get-to-know |
2) |
Level Design Fundamentals |
Core principles of the level design and its structures |
3) |
Different Level Design Tools, Types & Styles |
Theory based analysis with discussions on popular AAA and Indie games and their level designs. |
4) |
Introduction to Unreal Engine 5 for Level Design |
Interface and basic use of UE5, creating first level and importing custom assets. |
5) |
Basic Game Spaces 1 |
Different Game Spaces and how they effect on gameplay |
6) |
Basic Game Spaces 2 |
Different Game Spaces and how they effect on gameplay |
7) |
Material Creation |
Setting up material and game ready assets |
8) |
Midterm |
Project Based Works Presentations |
9) |
Design Rules in Level Design |
Rules to be aware of when designing levels as a level designer, creating Level Design Document (LDD) |
10) |
Lighting, Camera, and Cinematography |
Learning use of light and camera actors in UE5, creating a scene with Design Rules |
11) |
Teaching Theories in LD |
Teaching Models, How to use them? |
12) |
Reward Spaces |
Types of rewards How reward become goal? What makes rewards satisfying to Obtain |
13) |
Love and Hate in LD |
Survival Instincts and Player Avatar Prospect and Refuge Spatial Design |
14) |
Final Project Q&A |
Work on final project with help of the lecturer |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
5 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
4 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
5 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
3 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
3 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
5 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
3 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
5 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
2 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
4 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
2 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
2 |