Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Dersin Gözden Geçirilmesi |
Derse genel bakış; kurallar, ödevler, projeler ve tanışma |
2) |
Seviye Tasarımı Temelleri |
Seviye tasarımının ve yapılarının temel ilkeleri |
3) |
Farklı Seviye Tasarım Araçları, Türleri ve Stilleri |
Popüler AAA ve Indie oyunlar ve seviye tasarımları üzerine tartışmalarla teori tabanlı analiz. |
4) |
Seviye Tasarımı için Unreal Engine 5'e Giriş |
UE5'in arayüzü ve temel kullanımı, ilk seviyenin oluşturulması ve özel varlıkların içe aktarılması. |
5) |
Temel Oyun Alanları 1 |
Farklı Oyun Alanları ve Oynanış Üzerindeki Etkileri |
6) |
Temel Oyun Alanları 2 |
Farklı Oyun Alanları ve Oynanış Üzerindeki Etkileri |
7) |
Materyal Oluşturma |
Materyal ve Oyuna Hazır Varlıkların Ayarlanması |
8) |
Vize |
Proje Temelli Çalışma Sunumları |
9) |
Seviye Tasarımında Tasarım Kuralları |
Seviye tasarımcısı olarak seviye tasarlarken, Seviye Tasarım Belgesi (LDD) oluştururken dikkat edilmesi gereken kurallar |
10) |
Aydınlatma, Kamera ve Sinematografi |
UE5'te Işık ve Kamera Aktörlerinin Kullanımını Öğrenme, Tasarım Kuralları ile Sahne Oluşturma |
11) |
Seviye Tasarımı Alanında Öğretim Teorileri |
Öğretim Modelleri ve Nasıl Kullanılacakları |
12) |
Ödül Alanları |
Ödül Türleri: Ödül Nasıl Amaca Dönüşür? Ödülleri Elde Etmek için Tatmin Edici Kılan Nedir? |
13) |
Seviye Tasarımında Sevgi ve Nefret |
Hayatta Kalma İçgüdüleri ve Oyuncu Avatarı ve Sığınak Mekansal Tasarımı |
14) |
Final Projesi Soru & Cevap |
Öğretim görevlisinin yardımıyla final projesi üzerinde çalışma |
Ders Notları / Kitaplar: |
Horowitz, S., & Looney, S. R. (2014). The essential guide to game audio: The theory and practice of sound for games (1st ed.). Focal Press. |
Diğer Kaynaklar: |
Totten, C. W. (2014). An architectural approach to level design. CRC Press.
Kremers, R. (2009). Level design: Concept, theory, and practice. A K Peters/CRC Press.
McCloud, S. (1993). Understanding comics: The invisible art. William Morrow Paperbacks.
Salen, K., & Zimmerman, E. (2003). Rules of play: Game design fundamentals. MIT Press.
Behance. (n.d.). Level design document samples & drafts. https://www.behance.net
Schell, J. (2019). The art of game design: A book of lenses (3rd ed.). A K Peters/CRC Press. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
5 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
4 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
5 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
3 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
3 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
5 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
3 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
5 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
2 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
4 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
2 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
2 |