GAD2018 Game Development IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD2018 Oyun Geliştirme II Bahar 2 2 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SERVER ZAFER MASALCI
Öğ.Gör. GALİP KARTOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı öğrencilerle endüstri lideri sayılabilecek Unreal Oyun motoru ile programlama / geliştirme alanlarında interaktif deneyimler tasarlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Nesne yönelimli yaklaşım, temel veri yapıları ve algoritmalar gibi oyun programlama kavramları hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip olacak,
2. Motorun ve bileşenlerinin kullanımını daha iyi anlayacak,
3. Editör ile daha iyi bir yetkinlik elde edecek,
4. Motorun nasıl çalıştığını ve kişinin projesinin verimli bir şekilde çalışmasına yardımcı olmak için nasıl çalıştığını daha fazla öğrenecek,
5. Sorunları çözmek ve hataları ayıklamak için araçlar ve stratejiler hakkında bilgi edinecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders oyun geliştirme üzerine hem teorik hem de pratik uygulamalar içermektedir. Öğrencilerin dersler sırasında öğretilen noktalarla kendi oyunlarını oluşturmaları gereken bir final projesi olacaktır. Önceki Oyun Geliştirme I/II derslerinde anlatılan Unreal Engine'in temel yönleri her derste daha da açıklanacak ve detaylandırılacaktır. Öğrencilerin blueprintler ile becerilerini göstermek ve geliştirmek için verilen projeleri tamamlamaları beklenecektir.

Öğrenme Metodları: Ders, Uygulama, Simülasyon, Proje, Problem Çözme, İşbirlikçi Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Dersi
2) Kodlama Özeti Laboratuvar Çalışması #1
3) Planların ve Kod Tabanının Tasarlanması Laboratuvar Çalışması #2
4) Animasyon Planları Bölüm #1 Laboratuvar Çalışması #3
5) Animasyon Planları Bölüm #2 Laboratuvar Çalışması #3
6) Yapay Zeka Geliştirme Bölüm #1 Laboratuvar Çalışması #4
7) Yapay Zeka Geliştirme Bölüm #2 Laboratuvar Çalışması #4
8) Fizik Laboratuvar Çalışması #5
9) Çok Oyunculu Bölüm #1 Laboratuvar Çalışması #6
10) Çok Oyunculu Bölüm #2
11) UMG Final Projesi Görüşmesi #1
12) Optimizasyon ve Hata Giderme Final Projesi Görüşmesi #2
13) Paketleme ve Yayınlama Final Projesi Görüşmesi #3
14) Kaynak Kontrol

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Unreal Engine Documentation Online -https://dev.epicgames.com/documentation/en-us/unreal-engine/unreal-engine-5-5-documentation
Diğer Kaynaklar: Akenine-Möller, T., Haines, E., & Hoffman, N. (2018). Real-time rendering (4th ed.). A K Peters/CRC Press.
Lengyel, E. (2020). Mathematics for 3D game programming and computer graphics. Course Technology.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 6 % 30
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 10 2 20
Uygulama 10 4 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 5 50
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 3
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 3
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 3
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 5
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 4
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 2
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 4
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 5
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 4
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 3