COP4327 1000 Volt-Post-Production ArtsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4327 1000 Volt-Post-Prodüksiyon Sanatları Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER
Opsiyonel Program Bileşenleri: -
Dersin Amacı: Öğrencilerin post produksiyon süreçlerini deneyimlemesi, 1000Volt şirketinin kreatif alanlarına odaklanması ve yaratıcı süreçlerde rol almayı deneyimlemesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Teknik yetkinlik kazanmak
2. Post-produksiyon tecrübesine sahip olmak
3. Kamera, ışık ve çekim teknikleri üzerine detaylı çalışacaklar
4. Video kurgusuna yönelik beceri kazanmak
5. Kurgu programlarına hakim olmak

Dersin İçeriği

Öğrencilerin post produksiyon süreçlerini deneyimlemesi, 1000Volt şirketinin kreatif alanlarına odaklanması, kurgu programlarını öğrenmek ve uygulamak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1000 Volt Firmasının tanıtılması, farklı birimlerinin incelenmesi
2) İş akışı ve planlaması açısından 1000Volt Firması
3) Dijital ses tasarımı- kısa işlerde; video klip, reklam filmi gibi.
4) Dijital ses tasarımı, sinema filmleri, TV drama filmleri vb. uzun metrajlı malışmalarda
5) Özel video efektleri
6) Dijital viedo kurgu formatları
7) Revizyon zaman
8) Dijital renk düzeltme - film için doğru rengi bulma
9) Dijital renk düzeltme- farklı ışık durumlarına uygun renk düzeltme
10) Dijital video kurgusu- çekim aşamasından son aşamaya kadar
11) Özel video efekteleri: dijital iş akışı
12) Animasyon: 2D
13) Animasyon 3D
14) Son revizyonlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lynne S. Gross, James C. Foust; Thomas D. Burrows(2005). Video Production Discipline and Techniques(9th ed). Mccraw Hill.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 3 9
Arazi Çalışması 3 5 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 3 12
Proje 5 5 25
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.