Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hakim
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip
|
Dersin Amacı: |
Bu derste; öğrencilerin televizyon sektöründe niş bir alan olan spor yayıncılığı konusunda teorik bilgi edinmesi ve saha deneyimi kazanmaları amaçlanmaktadır. Öğrencilerin, spor yayıncılığı ve müsabaka yayıncılığını deneyimleyerek öğrenecekleri dönemin sonunda televizyonların spor bölümlerinin, spor kanallarının ve broadcast firmalarının işleyiş biçimini deneyimleyerek öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Türkiye'de TV Spor Yayıncılığı, Kuruluşu ve Gelişimi
|
|
2) |
Spor kanallarında günlük yayın akışının hazırlanması ve ekrana sunulması
|
|
3) |
Ekran arkası görevlerin incelenmesi. Yayın yönetim; prodüksiyon; kurgu-montaj-teknik birimlerin çalışma prensipleri
|
|
4) |
Televizyon için haber yazım teknikleri
|
|
5) |
Ekran önü görevlerin incelenmesi. Sunuculuk ve seslendirme görevlerinin çalışma prensipleri
|
|
6) |
Canlı yayın tecrübesi. Bir canlı yayın esnasında ana rejide neler yaşanır? Yönetmen-resim seçici ve ses uzmanlarının görev dağılımı ve yayın akışının sağlanması
|
|
7) |
vize |
|
8) |
Canlı müsabaka yayını deneyimi. Canlı yayın aracında
|
|
9) |
Canlı müsabaka yayını deneyimi. Canlı yayın aracında
|
|
10) |
Canlı yayın arabasında canlı yayın deneyimi |
|
11) |
Muhabirlik deneyimi. Mikrofon ve kamera ile uyumlu muhabirlik.
|
|
12) |
Spor kanallarının müdürlerinin deneyimlerinin paylaşılması. Açık konferanslar
|
|
13) |
Öğrenilenler ışığında bir TV programının formatının hazırlanması
|
|
14) |
genel değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|