FTV3923 Sports Broadcasting on TVBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3923 Televizyonda Spor Yayıncılığı Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Opsiyonel Program Bileşenleri: 1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak 2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim 3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hakim 4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim 5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen 6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen 7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen 8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen 9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen 10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen 11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip 12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip
Dersin Amacı: Bu derste; öğrencilerin televizyon sektöründe niş bir alan olan spor yayıncılığı konusunda teorik bilgi edinmesi ve saha deneyimi kazanmaları amaçlanmaktadır. Öğrencilerin, spor yayıncılığı ve müsabaka yayıncılığını deneyimleyerek öğrenecekleri dönemin sonunda televizyonların spor bölümlerinin, spor kanallarının ve broadcast firmalarının işleyiş biçimini deneyimleyerek öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Televizyon spor servislerinde editoryal haber yazımı konusunda bilgi sahibi olur
2) Televizyon spor servislerinde sunuculuk - anonsçuluk - ve seslendirme konusunda bilgi sahibi olur
3) Televizyon spor servislerinde canlı yayın esnasında rejinin nasıl çalıştığını gözlemler ve kurgu (montaj), grafik gibi teknik dallara ilgisi varsa kendisine bu alanda nasıl bir kariyer edinebileceğini öğrenir.
4) Canlı müsabaka yayını esnasında canlı yayın aracında bulunur ve yönetmen - resim seçici ya da ses şefi görevlerinin nasıl yapıldığını görür; kendisine bu yolda bir kariyer planını nasıl çizebileceğini öğrenir
5) Uluslararası yayıncılık alanında nasıl kariyer yapabileceğini öğrenir.

Dersin İçeriği

Bu derste, televizyonların spor kanallarının ve yayıncılık şirketlerinin işleyişi; spor haberi yazımı; yayın akışının oluşturulması; televizyon spor programlarında müsabaka yayıncılığı da dahil olmak üzere sunuculuk konuları ele alınmaktadır. Öğrenciler spor yayıncılığına ilişkin haberin hazırlanmasından yayınlanma sürecine kadar her türlü bilgiyi edinecekleri bu ders sonunda, sektör profesyonelleriyle birlikte ycanlı yayın ve muhabirlik deneyimi kazanacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türkiye'de TV Spor Yayıncılığı, Kuruluşu ve Gelişimi
2) Spor kanallarında günlük yayın akışının hazırlanması ve ekrana sunulması
3) Ekran arkası görevlerin incelenmesi. Yayın yönetim; prodüksiyon; kurgu-montaj-teknik birimlerin çalışma prensipleri
4) Televizyon için haber yazım teknikleri
5) Ekran önü görevlerin incelenmesi. Sunuculuk ve seslendirme görevlerinin çalışma prensipleri
6) Canlı yayın tecrübesi. Bir canlı yayın esnasında ana rejide neler yaşanır? Yönetmen-resim seçici ve ses uzmanlarının görev dağılımı ve yayın akışının sağlanması
7) vize
8) Canlı müsabaka yayını deneyimi. Canlı yayın aracında
9) Canlı müsabaka yayını deneyimi. Canlı yayın aracında
10) Canlı yayın arabasında canlı yayın deneyimi
11) Muhabirlik deneyimi. Mikrofon ve kamera ile uyumlu muhabirlik.
12) Spor kanallarının müdürlerinin deneyimlerinin paylaşılması. Açık konferanslar
13) Öğrenilenler ışığında bir TV programının formatının hazırlanması
14) genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Television Sports Production
Jim Owens
Routledge; 5 edition (August 5, 2015)
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 5 55
Sunum / Seminer 10 2 20
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.